نیوز سیتی!
18 فروردین 1402 - 16:51

مصوبات سفر رئیس جمهور به استان بوشهر پیگیری شود

بوشهر- امام جمعه کنگان با تاکید بر اینکه مصوبات سفر ریاست جمهوری پیگیری شود گفت: مردم باید شیرینی تحقق مصوبات را بچشند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمود محمودی در نماز جمعه کنگان با اشاره به نزدیک شدن به لیالی قدر و عظمت این شب‌ها اظهار داشت: شب قدر قلب ماه رمضان است.

وی به روز نهج البلاغه اشاره و با تشکر از اقدامات معاونت ستاد نماز جمعه خواهران در زمینه اجرای طرح نهج البلاغه بیان کرد: متأسفانه به رغم عظمت و جایگاه خطبه‌ها و حکمت‌های مولای متقیان، نهج البلاغه بین شیعه مظلوم است.

امام جمعه کنگان ادامه داد: این در حالی است بزرگان زیادی از اهل سنت آن را جامع‌ترین کلام دنیای عرب دانسته و برخی بزرگان و دانشمندان اهل سنت بارها و بارها نهج البلاغه را مطالعه کردند که ضرورت دارد امت اسلام بویژه جهان تشیع به این مهم اهتمام جدی ورزند.

محمودی به پیروزی ایران اسلامی در دادگاه لاهه در برابر آمریکا اشاره و افزود: این پیروزی حقانیت ایران را در اوج مظلومیت اثبات و به فضل الهی این پیروزی نردبان پیروزی‌های بعدی خواهد بود.

وی به تعویق جام جهانی زیر ۲۰ سال فوتبال در اندونزی به دلیل امتناع این کشور از پذیرش تیم صهیونیستی اشاره و گفت: ورزش هم میدانی علیه رژیم غاصب صهیونیستی تبدیل شده و این دلیلی بر منفور بودن این رژیم کودک کش و بشارتی برای تحقق وعده رهبری معظم انقلاب مبنی بر اضمحلال این غده سرطانی از روی زمین است.

خطیب جمعه کنگان به دادگاه نمایشی ترامپ و رسوایی سردمداران تمدن غرب اشاره و بیان کرد: این دادگاه اوج انحطاط تمدن غرب و اضمحلال نظام سرمایه داری و واقعیت یافتن شعار مرگ بر آمریکا ملت ایران و مظلومین عالم است.

وی با اشاره به دیدار مسئولان نظام با رهبر معظم انقلاب و تاکید معظم له بر ضرورت پیگیری جدی تصمیم‌ها افزود: در سفر ریاست جمهوری به استان و وزیر نفت به شهرستان کنگان تصمیمات خوبی گرفته شد که لازم است مسئولان و مقامات محلی این مصوبات را تا حصول نتیجه با جدیت دنبال کنند.

وی به ایراد رهبری در خصوص عدم اطلاع بخش‌های مختلف از کارهای همدیگر بیان کرد: در همین شهرستان کنگان در نوروز به رغم ایراداتی و وقوع منکراتی مانند کشف حجاب، روزه خواری و مانند آن، مسئولین نیز اقداماتی را انجام دادند که البته کافی نبود اما پیگیری‌هایی هم انجام شد.

لزوم تحقق شعار سال

خطیب جمعه کنگان یکی دیگر از توصیه‌های معظم له به مسئولان نظام را احسان و نیکوکاری ذکر و در ادامه در خصوص راهکار اجرایی شدن و تحقق شعار سال بیان داشت: کمک کردن دستگاه‌ها به همدیگر، پیگیری جدی تصمیم‌ها، ثبات سیاست‌ها و مشارکت مردم از الزامات تحقق شعار سال در کلام رهبری فرزانه انقلاب بود.

محمودی مبارزه با فساد به عنوان اژدهای هفت سر، مسئله انضباط مالی و صرفه جویی و مسئله حجاب را از دیگر فرمایشات رهبری بیان و عنوان این مسئله در کلام رهبری که حجاب محدودیت شرعی و قانونی و کشف حجاب حرام شرعی و سیاسی و هیچ تعارفی در کار نیست بیان کرد: به تعبیر رهبری خیلی از کسانی که کشف حجاب می‌کنند اهل دین و گریه و تضرع منتهی توجه ندارند، دشمن با نقشه و برنامه وارد این کار شده اند و ما هم باید با برنامه و نقشه وارد شویم و از کارهای بی برنامه اجتناب نمائیم.

وی با تبریک میلاد با سعادت کریم آل طه آقا امام حسن مجتبی (علیه السلام) و بیان سیره آن حضرت گفت: امام زاهدترین، عابدترین و با فضیلت ترین زمان خود بود و صلح آن حضرت موجب صیانت از شیعه شد.

محمودی خطبه‌ها با گرامیداشت سالروز تأسیس بنیاد مسکن و افتتاح حساب ۱۰۰ حضرت امام و تشکر از مدیران و کارکنان بنیاد مسکن، به برخی خدمات و تلاش‌های این نهاد مقدس در تهیه مسکن جهت محرومین اشاره و با تشویق خیرین به حمایت و همکاری با بنیاد مسکن جهت تأمین مسکن برای افراد فاقد مسکن و محروم، اظهار نمود: عملکرد بنیاد مسکن به عنوان مولود انقلاب و خدمات ارزشمند آنها در کشور و استان قابل تقدیر است.

گرامیداشت یاد و خاطره فیلسوف و عالم عامل و مجاهد نستوه شهید آیت الله صدر و خواهر شهیده اش بنت الهدی از دیگر مطالب مطرح شده در خطبه‌ها بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1133661

مهمترین اخبار ایران و جهان: