نیوز سیتی!
11 فروردین 1402 - 16:20

توجه به همدلی و همیاری در جامعه افزایش یابد

کرمان - امام جمعه کرمان خواستار توجه به همیاری و همدلی در جامعه شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، در خطبه‌های نمازجمعه امروز کرمان که در مصلی امام علی (ع) این شهر برگزار شد، گفت: یکی از مؤلفه‌های تربیت دینی بازگشت به شخصیت واقعی و توجه انسان به شخصیت و ارزش والای خود است، زیرا از درون انگیزه قوی برای تربیت و تمکین دستورات مربی پیدا می‌کند.

او با بیان اینکه غفلت از خدا، معاد و خود، انسان را به پرتگاه می‌کشاند، تصریح کرد: این سه ارتباط تنگاتنگی با هم دارند و یکی از بزرگترین ظلم‌ها و معاصی، خودفراموشی است و خودزیانی، خودفراموشی و خودفروشی هر یک آدمی را به انحراف می‌کشاند.

امام جمعه کرمان خودزیانی را دارای اقسامی دانست که خودمحوری، خودخواهی، خودبینی، خودبرتربیتی، خودنمایی، خود را ستودن از جمله آن است و تصریح کرد: گاهی انسان عمر را تلف می‌کند و به خود توجه نمی‌کند و دنبال ناخود است در حالی که خود واقعی گاه متروک و مهجور است لذا مربی واقعی کسی است که خود واقعی را آباد کند.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی افزود: بت گاهی ظاهری و گاه نامرئی است و کسانی که اندیشه خود را برتر و با فکر و اندیشه خود جهان بینی درست می‌کنند نیز بت پرست هستند و کسانی که جناحی که خود ساختند به همان پایبند هستند و هیچگاه ایرادات و اشتباهات را نمی‌پذیرند و در مقابل فرمایشات امام جامعه، آنچه با جناح شأن همخوانی دارند می‌پذیرند و مابقی را ترویج نمی‌کنند.

او با تاکید بر عرضه عقاید و اندیشه و مواضع بر علمای دین به تاسی از حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام گفت: تا به خود توجه نکنیم تربیت جایگاه واقعی خود را پیدا نمی‌کند.

امام جمعه کرمان در خطبه دوم سالروز وفات حضرت خدیجه سلام الله علی‌ها را تسلیت گفت و اظهار کرد: یکی از ستون‌های بزرگ مدافع پیامبر و ترویج دین اسلام بود.

او سالروز میلاد کریم اهل بیت و روز اکرام ایتام را هم تبریک گفت و آن را فرصتی برای توجه و کمک به نیازمندان دانست.

امام جمعه کرمان بیان کرد: در کنار گردش و تفریح باید به خلقت نظام هستی هم فکر کرده و بر معرفت و شناخت خویش افزوده و به نعمت‌های فراوان خداوند توجه کنیم.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی درباره ۱۲ فروردین، روز جمهوری اسلامی هم اشاره و تصریح کرد: جامعه انسانی بدون حکومت نه از نظر علمی و نه عملی پذیرفتنی نیست و دو نگاه به حکومت در میان اندیشمندان و فرهیختگان وجود دارد.

او ادامه داد: یک نگاه نظام حکومت را مبتنی بر انسان و جهان طبیعت می‌داند و انسان را بدون در نظر گرفتن هیچ ضمیمه‌ای و مادی گرایی را محور حکومت می‌داند، اما در نگاه دوم، انسان و جهان در نگاه توحیدی و ادیان در نظر گرفته می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1119561

مهمترین اخبار ایران و جهان: