نیوز سیتی!
19 بهمن 1401 - 20:47

فجر۴۴/ بهره‌برداری از ۱۵۰ طرح محرومیت‌زدایی سپاه در مناطق محروم استان کرمان

سردار نظری فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در سفر به فهرج گفت: ۱۵۰ پروژه محرومیت‌زدایی در ایام‌الله دهه فجر در مناطق محروم استان کرمان افتتاح می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از فهرج، سردار محمدعلی نظری فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان امروز در حاشیه افتتاح طرح‌های محرومیت‌زدایی سپاه در این شهرستان با تبریک ایام‌الله دهه فجر و چهل‌وچهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: خدمت به مردم یکی از وظایف اصلی سپاه و بسیج است که در حال حاضر در این مناطق درحال انجام است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان افزود: در چند روز اخیر در شهرستان‌های شرقی، جنوبی و برخی از شهرستان‌های شمال استان با توجه به کم‌برخودار بودن این شهرستان‌ها و مشکلات‌شان خصوصا مشکل تنش آبی بیش از 150 پروژه محرومیت‌زدایی را افتتاح و به بهره‌برداری رساندیم و پروژه‌های آبرسانی در قالب قرارگاه امام حسن مجبتی(ع) به کمک همه ارگان‌ها و دستگاه‌های دولت خدمتگزار اجرا کردیم.

سردار نظری عنوان کرد: امروز در شهرستان فهرج بیش از 92 پروژه به بهره‌برداری رسید که به‌طور نمونه 9 پروژه را در زمینه‌های آب شرب، مسکن و مسجد افتتاح کردیم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان خاطرنشان کرد: 6 شهرستان شامل 20 هزار و 630 خانوار با جمعیتی بیش از 70 هزار نفر از آب آشامیدنی سالم بهره‌مند شدند. 

وی اضافه کرد: این طرح‌ها با هزینه 17 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیدند.

سردار نظری در زمینه افتتاح برخی از طرح‌ها در ایام‌الله دهه فجر در استان گفت: ساخت پایگاه مقاومت، احیاء قنوات، ساخت خانه عالم، ساخت سرویس بهداشتی و حمام، تکمیل خانه محرومان، تکمیل سالن‌های ورزشی، آسفالت معابر، اهدا جهیزیه، کمک‌های مومنانه، ساخت حوزه مقاومت، ساخت غسال‌خانه، ساخت و تکمیل مسجد، کمک به ساخت گلزار شهدا در بعضی از شهرستان‌ها، احداث سیل‌بند به کمک گروه‌های جهادی و آبفای استان به‌طول 24 کیلومتر و کارگاه اشتغالزایی و دیگر موارد ازجمله این طرح‌ها بودند.

 سردار نظری در زمینه مشکل تنش آبی در شهرستان فهرج نیز ابراز کرد: مشکل تنش آبی در این شهرستان وجود دارد که امروز با فرماندار و امام جمعه صحبت شد باتوجه به قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه قرار شد پروژه‌های اولویت‌‌دار توسط فرماندار و متخصصین به کمک بسیج و سپاه آماده شوند و ما در سال 1402 سعی می‌کنیم در زمینه بحث انتقال آب، ترمیم شبکه آب و حفر چاه این مشکلات را در روستاها برطرف کنیم.

وی با اشاره به اینکه از نزدیک اوج محرومیت مردم این منطقه را دیدم، تصریح کرد: ان‌شاءالله هدف ما این است که بیشترین اعتبار را در بحث قرارگاه محرومیت‌زدایی برای شهرستان فهرج قرار دهیم.

 سردار نظری در ادامه گفت: تامین مسکن و اشتغال یکی از چند مشکل اساسی این منطقه است که از مسوولان و سرمایه‌گذاران هم تقاضا دارم به این منطقه بیایند و مشکلات و ظرفیت‌های این منطقه مردم شهید پرور را از نزدیک ببیند و در جهت رفع آن همکاری کنند.

پایان پیام/۸۰۰۱۳/ب

منبع: فارس
شناسه خبر: 1028342

مهمترین اخبار ایران و جهان: