نیوز سیتی!
28 بهمن 1401 - 11:30

نصراللهی: مردم به ناامیدی و بروز پدیده وارونگی افکار عمومی مبتلا شده‌اند؛ درمان جهاد تبیین است

رئیس دانشکده علوم اجتماعی، ارتباطات و رسانه دانشگاه آزاد اسلامی گفت : مردم با سونامی دروغ رسانه های غرب و غفلت رسانه‌ها و مسئولان از جهاد تبیین، بی‌دفاع و با پدیده وارونگی افکار عمومی و ناامیدی مبتلا شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، اکبر نصراللهی در جمع مدیران و مسئولان دفاتر، روابط عمومی و ارتباطات بین‌الملل قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) همچنین با تشریح جنگ شناختی و روایت های پیچیده، چندلایه، مستمر و همه جانبه علیه ایران افزود:  مهمترین هدف لشکر رسانه ای غرب ، امید زدایی از مردم ایران است و بخش های مختلف  بویژه روابط عمومی ها با راهبردهای کنشگری فعال ،جهادتبیین و  واقع نمایی می‌توانند آنها را در رسیدن به اهداف شان ناکام کنند.

عضو شورای اطلاع رسانی دولت تاکید کرد : خروجی اجرای راهبرد جهاد تبیین باید احیای مرجعیت رسانه‌ای  و بازگرداندن امید، نشاط ،پویایی و افزایش مشارکت مردم باشد.

رئیس‌دانشکده علوم اجتماعی، ارتباطات و رسانه گفت : قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا باسابقه درخشان،  داشتن هزاران نیروی متخصص، کارها و  اقدامات عمرانی و صنعتی درخور تحسین، ابتکار مقام معظم رهبری  و افتخار ایران است و حقیقتا افرادی که در این شرایط تحریم کارهای بزرگی را انجام دادند ، سربازان گمنام اقتصادی امام زمان عج  هستند.

نویسنده کتاب راهنمای پوشش خبری همجنین با اشاره به خدمات گسترده و درخورتحسین قرارگاه در عرصه های مختلف عمرانی ،صنعتی ،خدماتی و علمی گفت:  لشکر رسانه ای غرب با انبوه سازی دروغ ، کارآمدی نظام ،امنیت و امید مردم را هدف قرار داده است و اگر روابط عمومی ها و سایر ظرفیت های رسانه ای کشور ، با روش های حرفه ای ، بموقع و مناسب  فقط اقدامات گسترده و متنوع  این قرارگاه را در شرایط تحریم در حوزه های مختلف صنعتی، راه سازی ، سدسازی ، پالایشگاهی و علمی، بخوبی تبیین و تحلیل کنند ، امید مردم احیا ، کارامدی نظام اثبات و دشمن ناکام می شود.

دکتر نصراللهی در ادامه یا آسیب شناسی عملکرد روابط عمومی ها و رسانه ای داخلی گفت : جهاد تبیین گفتن ناگفته هایی است که به دلیل سواد رسانه ای پایین مسئولان و رسانه‌ها و عادت به دادن گزارش های رنگی و یک طرفه از آن غفلت شده است و رسانه های معارض در این شرایط از همه ظرفیت ابزارها و موضوعات استفاده کرده اند تا روایت غلط، نادرست و مخدوش از کشور و نظام را غالب کنند.

رئیس دانشکده علوم اجتماعی، ارتباطات و رسانه تاکید کرد : مسئولان و رسانه ها نباید از گفتن هراس داشته باشند و راهبردهای سکوت و انکار  را اتخاذ کنند چون در آرایش جدید رسانه ای ، سکوت و انکار، هم کمک ناخواسته به دشمن  و دادن میدان انحصاری  به رسانه های معارض  برای هر آنچه خود دوست دارند روایت کنند، است و  هم اینکه  مردم اگر صداقت را  از روابط عمومی ها رسانه ها و مسئولان داخلی حس کنند و مشکلات را همراه راهکارها از آن‌ها بشنوند ، خود در حل آن  کمک می‌کنند .

عضو شورای اطلاع رسانی دولت تصریح کرد : جهاد تبیین ، توجیه و ندیدن و نشنیدن و تسلیم و ناامیدی نیست بلکه بموقع ، خوب و همه چیز را دیدن  و شنیدن حتی مشکلات  و ناکامی‌ها و دادن راه حل است و روابط عمومی ها به عنوان خواستگاه و منشاء و نزدیکترین بخش به اخبار واقعی می توانند با تبیین بموقع ،صحیح و همه جانبه مانع تحقق راهبرد امنیت و امید زدایی شوند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1041542

مهمترین اخبار ایران و جهان: