نیوز سیتی!
15 اسفند 1401 - 15:59

اهداف انقلاب اسلامی برای مردم تبیین شود

یزد- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد بر لزوم تبیین اهداف انقلاب اسلامی برای مردم تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمد رضا ناصری در دیدار مدیر کل اطلاعات استان و جمعی از سربازان گمنام امام زمان عجل الله تعالی فرجه به مناسبت نیمه شعبان و هفته سربازان گمنام امام زمان (عج) با تبریک ایام ولادت حضرت ولی عصر (ع) و تقدیر از تلاش های مجاهدانه آنان، برای همه خدمتگزاران نظام اسلامی و خصوصاً سربازان گمنام امام زمان (عج) آرزوی توفیق کرد.

وی عنوان کرد: اجر و پاداش شما با خداست، کار شما باید با نیت خالص و برای خدا باشد زیرا نیت خالص هم برکت و هم عنایت الهی را به همراه دارد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد، با اشاره به آیه ۱۲۵ سوره آل عمران «بَلی‏ إِنْ تَصْبِرُوا وَ تَتَّقُوا وَ یَأْتُوکُمْ مِنْ فَوْرِهِمْ هذا یُمْدِدْکُمْ رَبُّکُمْ بِخَمْسَةِ آلافٍ مِنَ الْمَلائِکَةِ مُسَوِّمینَ» گفت: خداوند در این آیه می فرماید، اگر صبر در جهاد داشته باشید و پرهیزگار باشید، چون کافران بر سر شما شتابان بیایند، پروردگارتان، شما را با پنج هزار فرشته نشاندار مدد می رساند.

آیت الله ناصری ابراز کرد: باید به حضور و یاری خدا ایمان بیاوریم و باور کنیم که ما ابزاریم و همین باور ما موجب یاری خدا به ما می شود.

نماینده ولی فقیه در استان یزد، با یادآوری خاطره ای از امام راحل گفت: یک نفر ازامام پرسیده بود که فلانی شما را قبول ندارد و امام فرموده بودند «مگر من اصول دین هستم؟» از این سخن امام در می یابیم که امام چگونه خدا را پشتوانه می دید و نسبت به خداوند توجه خاص داشت.

آیت الله ناصری یزدی، با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب در خصوص زنده نگداشتن یاد و راه امام خمینی (ره) خاطر نشان کرد: حفظ نظام اسلامی تأکید امام خمینی (ره) و نیز تأکید رهبر معظم انقلاب است.

وی، خطاب به سربازان گمنام امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف، بیان کرد: اگر کار و هدف شما الهی باشد خداوند نیز همچون نورافکن راه و سوژه را به شما نشان می دهد.

آیت الله ناصری، با یادآوری توطئه های بیش از ۴۰ سال دشمنان علیه انقلاب گفت: چه کسی جز خداوند می توانست ما را از حوادث گوناگون نجات دهد که تنها واقعه طبس یکی از آنها بود.

وی، با تأکید بر جهاد تبیین خاطر نشان کرد: مردم را به این باور برسانیم که انقلاب ما اسلامی و الهی بوده است و یک کودتا یا تبدیل حکومت یا جابه‌جایی مهره‌ها نیست، انقلاب اسلامی ایران ادامه مسیر انقلاب امام حسین (ع) است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد، حفظ انقلاب را مهم دانست و افزود: عده‌ای که هنوز نمی‌فهمند به‌دنبال سازش با آمریکا هستند در حالی که انقلاب ما با کسی دعوا ندارد ولی در برابر دشمن می‌ایستد.

آیت الله ناصری، غیبت امام زمان (عج) را برای زمینه سازی حکومت الله در جهان یادآور شد و گفت: در زمان ظهور زمینه رشد و تکامل مادی و معنوی و آزادی انسان ها فراهم می شود.

وی، تأکید کرد: خدا هیچ‌وقت ما را از رشد مادی منع نکرده است بلکه می‌گوید «یَا مَعْشَرَ الْجِنِّ وَالْإِنْسِ إِنِ اسْتَطَعْتُمْ أَنْ تَنْفُذُوا مِنْ أَقْطَارِ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ فَانْفُذُوا ۚ لَا تَنْفُذُونَ إِلَّا بِسُلْطَانٍ» یعنی ای گروه جنّ و انس، اگر می‌توانید از اطراف آسمانها و زمین (و از قبضه قدرت الهی) بیرون شوید، بیرون شوید (ولی این خیال محالی است زیرا) هرگز خارج از ملک و سلطنت خدا نتوانید شد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد، یکی از دلایل غیبت امام زمان (عج) را وجود طاغوت ها در زمان های مختلف تاریخ دانست و افزود: امام عصر (عج) وقتی ظهور می کنند که دیگر طاغوت ها نتوانند بر سر ملت ها تسلط داشته باشند و حکومت الله حاکم شود.

امام جمعه یزد یادآور شد: دشمنان اسلام از جمله انگلیس از ۱۰۰ سال پیش وارد آموزش فرزندان این ملت شدند و قرآن و قصه های قرآنی را از کتاب های درسی ما برداشتند چون می دانستند که خداشناسی به نسل آینده هویت می دهد و جلوی غارتگری آنان را می گیرد.

وی، ترویج تدین، تفکر و تعقل را در بین دانش آموزان و نسل جوان خواستار شد و گفت: گروه ها و شرکت های دانش بنیان را به سمت کارخانه ها هدایت کنیم تا با حمایت بخش صنعت به تولید کمک کنند. آیت الله ناصری یزدی، نظارت بر برخی آموزشگاهها را خواستار شد و گفت: در برخی از این آموزشگاه ها فرهنگ غربی و دوری از خدا ترویج می شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1076986

مهمترین اخبار ایران و جهان: