نیوز سیتی!
07 اسفند 1401 - 12:36

درس آمادگی دفاعی نمونه جهاد تبیین است

معاون آموزش متوسطه گفت: درس آمادگی دفاعی مصداق جهاد تبیین است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی کاظمی معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش در نخستین همایش ملی تجلیل از دبیران منتخب درس آمادگی دفاعی کشور گفت: دانش آموزان به عنوان اداره کنندگان آینده این کشور در آینده مسئولیت‌های سختی را به عهده خواهند گرفت. دانش آموز باید آمادگی مسئولیت پذیری را داشته باشد. او باید بداند در گذشته کشور چه اتفاقاتی افتاده و برای آینده کشور چه چیزهایی مورد نیاز است.

معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: جهاد تبیین در راستای شکوفایی انقلاب اسلامی از این جهت حائز اهمیت است و به همین دلیل مسئولیت ما در عرصه‌های مدیریتی غیرقابل چشم پوشی است.

وی شهید فهمیده و شهید حججی را الگوهای شهادت و پایداری خواند، گفت: شهید رضایی نژاد و شهید فخری زاده شهدای علم و فناوری بودند که باید این شهدا را به دانش آموزان معرفی کنیم.

کاظمی با بیان اینکه درس آمادگی دفاعی مصداق جهاد تبیین است؛ گفت: در درس آمادگی دفاعی، مهارت‌های مختلف در کنار تبیین آموزه‌های روشن را مد نظر داریم. یکی از دروس مهم که می‌تواند زمینه ارتباط بهتر دانش آموز با خانواده‌ها را فراهم کند درس آمادگی دفاعی است. ما باید جذاب ترین، شیرین‌ترین و زیباترین آموزش‌ها را در درس آمادگی دفاعی داشته باشیم؛ ضمن اینکه ماهیت درس آمادگی دفاعی ماهیت عملی است. کار عملی خودش رویکرد تربیتی دارد لذا ارائه باکیفیت این آموزش‌ها و استفاده از ابزارهای فناوری اطلاعات در زمینه ارائه باکیفیت این آموزش‌ها را به همراه خواهد داشت.

کاظمی با بیان اینکه رویکرد درس آمادگی دفاعی تربیت چند ساحتی است؛ گفت: باید توجه کنیم که این تربیت چه ساحتی جدایی ناپذیر نیست و اگر ما جدایی ساحت‌ها را مد نظر قرار بدهیم توفیق چندانی نخواهیم داشت

کاظمی خاطر نشان کرد: در ارائه درس آمادگی دفاعی شرکایی مثل نیروهای مسلح یا سپاه پاسداران را داریم و در تلاش هستیم با کمک شرکای خود در جهاد تبیین که درس آمادگی دفاعی نمونه بارز آن است موفق عمل کنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1058286

مهمترین اخبار ایران و جهان: