نیوز سیتی!
05 اسفند 1401 - 09:40

ستاد نهضت برای پیشبرد اهداف انقلاب در حوزه بانوان قدم بردارد

همدان- مدیر کل اداره تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: باید مجموعه ستاد نهضت مجموعه‌ای اندیشه ورز برای طراحی راهکارهای مناسب در راستای پیشبرد اهداف انقلاب در حوزه بانوان باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمدهادی نظیری شامگاه پنجشنبه در دیدار با اعضای ستاد نهضت پیشرفت بانوان شهرستان بهار و بانوان فعال فرهنگی شهرستان با تبریک ایام شعبانیه، اظهار کرد: مجموعه ستاد نهضت پیشرفت بانوان از ظرفیت ممتاز مردمی و پشتیبانی مجموعه‌های حاکمیتی با توجه به بحث بانوان و ایفای نقش بانوان در فضای جامعه و حل مسائل جامعه شکل گرفته است و به تعبیر حضرت آقا «مردها به تَبَع خانم‌ها و زنان در جامعه حرکت می‌کردند و موتور محرک اصلی در فضای جامعه و همه بخش‌ها بانوان هستند».

وی با تاکید بر اینکه باور ما این است که خواهران نقش ممتازی در شکل گیری انقلاب اسلامی داشتند، افزود: این نیز باوری است که از امامین و ائمه اطهار انتقال داده شده و ما نیز با تمام وجود باور داریم و باید امتداد حرکت نهضت به دست بانوان باشد چراکه از دامن زن مرد به معراج می‌رود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان اذعان کرد: مجموعه ستاد نهضت مجموعه‌ای اندیشه ورز برای طراحی راهکارهای مناسب برای پیشبرد اهداف انقلاب در حوزه بانوان با موضوعهای مختلف در این حوزه است.

حجت‌الاسلام نظیری با تاکید بر اینکه ما باید الگوی زن سوم را در مجموعه ستاد نهضت بانوان در فضای جامعه تبیین کنیم؛ اظهار کرد: نگاه انقلاب اسلامی به عنوان اسلام مجسم شده در فضای جامعه به زن را یک عنصر مطلوب اثرگذار و دارای جایگاه ویژه در جامعه معرفی می‌کند و برخلاف نگاه شرقی و غربی زن در جامعه یک نقش ویژه در هدایت و مدیریت خانه دارد و هم نقش آفرین در اجتماع دارد، این الگوی زن سوم در مجموعه ستاد نهضت باید با همفکری و هم اندیشی راهکار طراحی و پیشنهاد داده شود و ساختارهای اجتماعی برای نقش آفرینی بانوان در بخش‌های مختلف جامعه طراحی شود.

این مسئول در ادامه خاطرنشان کرد: ستادهای نهضت در طول مدت کوتاه در حوزه خانواده و جمعیت نقش‌های بسیار خوبی ایفا کردند؛ سقط، حجاب و عفاف مبتنی بر ظرفیت‌های میدانی و در به میدان آوردن بانوان نوجوان برای یک حرکت رسانه‌ای و روایت زن انقلابی کارهای مفید و مؤثری است که لازم است تداوم داشته باشند.

مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی استان همدان تصریح کرد: دغدغه‌ها در حوزه و مسائل بانوان شهرستان به عنوان مأموریت ویژه تبیین و به مجموعه خواهران در ستاد نهضت سپرده شود.

حجت‌الاسلام نظیری در پایان گفت: شهرستان بهار یک سابقه بسیار دینی و مذهبی و توجه به ظرفیت‌های انقلاب دارد و این تجلی و ظهور و بروز آن در این فضا باید نشان داده شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1053686

مهمترین اخبار ایران و جهان: