نیوز سیتی!
15 آذر 1401 - 13:26

مجموعه‌‌ای داستانی برای جهان‌شناسی کودکان و نوجوانان

کتاب «لی‌لی در انجمن ماجراجویان؛ سفر به دانمارک، سوئد و نروژ» از سوی نشر ادامه (واحد کودک و نوجوان نشر اطراف) منتشر شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ کتاب «لی‌لی در انجمن ماجراجویان؛ سفر به دانمارک، سوئد و نروژ»، نوشته آدری اسمیت و جکی نپ با ترجمه الهام شوشتری‌زاده از یوس نشر ادامه واحد کودک و نوجوان نشر اطراف منتشر شده است. این اثر اولین مجموعه‌ داستانی ادامه (واحد کودک و نوجوان اطراف) است. 

لی‌لی هاکلبری در انجمن ماجراجویان روایت دختری است که برای سفر کردن نیازی به ماشین و پاسپورت ندارد. این دختر بامزه و ماجراجو اهل هیچ کجا نیست و با کر‌ه‌ جادویی‌اش دورتادور جهان را می‌گردد. او در هر کشور دوستان هم‌سن‌وسال خودش را پیدا می‌کند تا کنار هم خوش بگذارنند و افسانه‌های قدیمی و فرهنگ و زندگی همدیگر را بهتر بشناسند. در این کتاب لی‌لی به اسکاندیناوی می‌رود. با کوچه پس‌کوچه‌ها، کلمه‌های جدید و خوراکی‌های سه کشور سوئد، نروژ و دانمارک آشنا می‌شود. گاهی حسابی خوش می‌گذراند و گاهی دردسرهایی برای خودش و دوستانش پیش می‌آید.  

آدری اسمیت و جکی نپ این کتاب را پشت میز آشپزخانه‌شان و با الهام گرفتن از حال‌وهوای بچه‌های بازیگوش خودشان نوشته‌اند تا بچه‌های کنجکاو را از همه جای دنیا در یک انجمن خیالی جمع کنند. در انجمن مخفی ماجراجویان بچه‌ها با سرک کشیدن به جزئیات معمولی زندگی دوستانشان در یک فرهنگ دیگر نسبت به شناخت فرهنگ خودشان کنجکاوتر می‌شوند. این مجموعه، علاوه بر معرفی دختری شجاع به بچه‌ها و پرورش تخیل آن‌ها، اطلاعات فراوان و دقیقی درباره‌ شهرها، کشورها و مردم نقاط دیگر جهان در اختیار خوانندگانش می‌گذارد.

نشر ادامه ترجمه و تألیف کتاب هایی که میل به ماجراجویی را در بچه‌ها زنده نگه می‌دارد و تجربه‌ کودکان و نوجوان‌های گوشه کنار جهان را به گوش هم می‌رساند. را هدف خود قرار داده است،‌ پیش از این آثاری چون « پسری که دوردنیا را رکاب زد» و «بچه‌های اطراف جهان» در راستای آشنا کردن بچه‌ها با فرهنگ‌های مختلف در نشر ادامه منتشر شده است.

انتشارات ادامه این کتاب را 96 صفحه به قیمت 124 هزار تومان منتشر کرده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 899342

مهمترین اخبار ایران و جهان: