نیوز سیتی!
08 آذر 1401 - 15:17

۹۰ درصد جمعیت ایران روی گسل زلزله زندگی می کنند

ساری- مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران با بیان این که ۹۰ درصد جمعیت ایران روی گسل زلزله زندگی می کنند، گفت: بیشتر حوادث طبیعی کشور در مازندران نیز رخ می دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامعلی فخاری ظهر سه شنبه در حاشیه بیست و چهارمین مانور سراسری ایمنی در برابر زلزله با شعار مدرسه ایمن و جامعه تاب آور در آمل با اشاره به اینکه تربیت برای توسعه و توسعه برای تربیت یکی از مهم‌ترین رویکردهایش را در فرهنگ سازی از طریق دانش آموزان به اجرا در می‌آورد، بیان کرد: مدارس بهترین مکان اجتماعی برای بارورمند کردن نسلی است که برای آینده کارساز خواهد بود.

وی با بیان اینکه در مازندران هفته کاهش بلایای طبیعی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، اظهار کرد: کشور ما با یک درصد جمعیت دنیا را داراست اما چهار درصد خسارت‌های ناشی از بلایای طبیعی دنیا در این کشور رخ می‌دهد.

فخاری با تاکید بر اینکه ۷۵ درصد مساحت کشور ایران روی گسل دارد و ۹۰ درصد از جمعیت ایران روی گسل زندگی می‌کنند، بیان کرد: در بحث حوادث جمعیتی که در بحران‌ها باید مدیریت شوند اهمیت دارند از این رو حوادثی مانند سیل که سهم ۷۵ درصدی در خسارت‌های رخ داده دارند، باید به خوبی آموزش ببینند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران با اشاره به اینکه بیشتر حوادثی که در کشور همه گیری دارد در این استان نیز تجربه شده است، بیان کرد: حوادث اجتناب ناپذیرند از این رو فرهنگ سازی و تربیت نیروی انسانی در پیشگیری از حوادث اهمیت به سزایی دارد.

سید عباس حسینی فرماندار ویژه شهرستان آمل نیز در سخنانی با اشاره به همکاری ۱۷ دستگاه اجرایی در مانور سراسری ایمنی در برابر زلزله اظهار کرد: تمامی دستگاه‌های دخیل در مدیریت بحران آمادگی خود را در خدمات رسانی در حوادث به نمایش گذاشتند.

وی با بیان اینکه آمادگی در برابر حوادث به ویژه بحران‌هایی مانند زلزله و سیل در شهرستان آمل به دلیل موقعیت جغرافیایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، تصریح کرد: فرهنگ سازی و ضرورت آگاه سازی شهروندان در برابر حوادث نقش مهمی در کاهش خسارت‌های جانی خواهد داشت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 888342

مهمترین اخبار ایران و جهان: