نیوز سیتی!
11 بهمن 1401 - 21:21

راه‌اندازی پویش «مهر تابان» در کمک به زلزله‌زدگان خوی

اردبیل- مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل از راه‌اندازی پویش «مهر تابان» با هدف جمع‌آوری کمک‌های مردمی به زلزله‌زدگان خوی خبر داد.

حمید قویدل در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: به دنبال زلزله خوی، تیم‌های امداد و نجات و جمعیت هلال احمر استان اردبیل در اولین ساعات در مناطق زلزله‌زده حاضر شده و کار امدادرسانی را با سرعت تمام آغاز کردند.

وی تصریح کرد: بعد از بررسی‌ها و حضور در مناطق زلزله‌زده که به صورت خانه به خانه انجام شد، برای آسیب‌دیدگان توزیع مواد غذایی و اسکان اولیه آنها انجام شده و بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ دستگاه چادر توسط امدادگران استان اردبیل در مناطق روستایی خوی مستقر شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل از توزیع یک‌هزار و ۴۰۰ بسته پتو و یک‌هزار و ۸۰۰ متر موکت در بین زلزله‌زدگان خبر داد و گفت: بعد از اسکان اولیه زلزله‌زدگان، سعی بر این بوده تا نیازمندی اولیه آنها به ویژه غذای گرم تأمین شود که ۶۰۰ بسته غذا نیز در این مناطق بین زلزله‌زدگان به همت جمعیت هلال احمر استان اردبیل توزیع شده است.

قویدل از توزیع هیترهای برقی برای تأمین گرمایش مناطق زلزله‌زده خبر داد و افزود: ما همچنان تلاش می‌کنیم تا سایر نیازمندی زلزله‌زدگان را به سرعت تأمین کنیم تا مشکلات و دغدغه‌های آنها به حداقل برسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: جمعیت هلال احمر استان اردبیل فراخوانی را برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی ارائه کرده و در قالب پویش «مهر تابان» سعی بر این است تا کمک‌های نقدی و غیرنقدی به زلزله‌زدگان جمع‌آوری شود.

قویدل اضافه کرد: انتظار داریم کمک‌های غیرنقدی و جنسی بیشتر وسایل نو و جدید بوده و امکان ارائه به زلزله‌زدگان را داشته باشد تا ما شرمنده اهالی روستاها و شهر خوی در این سرمای زمستان نباشیم.

وی بیان کرد: در کنار جمع‌آوری کمک‌های غیرنقدی، از طریق پویش «مهر تابان» و سامانه‌های اعلام شده، جمع‌آوری وجوه نقدی نیز در اولویت قرار گرفته و امیدواریم به سرعت این کمک‌ها تقدیم زلزله‌زدگان در مناطق سردسیر خوی شود.

قویدل در ادامه سخنان خود اظهار کرد: در حال حاضر بیشترین نیازمندی به وسایل گرمایشی به ویژه پتو و سایر امکانات برای گذران زندگی است و قطعاً با تلاش نهادهای مختلف آواربرداری و شروع عملیات احداث واحدهای مسکونی را به ویژه در روستاها شاهد خواهیم بود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل تصریح کرد: به دنبال ارسال محموله اول کمک‌های مردمی، سعی خواهیم کرد تا اواخر هفته دومین کاروان را نیز از استان اردبیل به مناطق زلزله‌زده اعزام کنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1011242

مهمترین اخبار ایران و جهان: