نیوز سیتی!
14 بهمن 1401 - 16:10

دست انقلاب اسلامی در توانمندی و پیشرفت پُر است

شهرکرد- امام‌جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه دست انقلاب از توانمندی و پیشرفت پر است، گفت: اگر مناسب‌تر عمل می کردیم وضعیت از این هم بهتر بود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام ظهر جمعه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد، اظهار کرد: این روزها بسیارند کسانی که متزلزل‌اند، موضع ندارند و هر طرف باد بوزد در همان جبهه قرار می‌گیرند.

وی افزود: نباید دل به بیگانگان بسپاریم بلکه به دارایی‌ها، دین، انقلاب، ارزش‌های والای اهل بیت (ع) و… که بسیار غنی هستند چشم داشته باشیم.

امام‌جمعه شهرکرد با اشاره به ایام‌الله دهه‌فجر ادامه داد: ۴۴ سال بالندگی را پشت سر گذاشتیم و امسال می‌توانیم با یک زبان گویا به سال چهل و پنجم وارد شویم.

نکونام عنوان کرد: دست انقلاب از توانمندی، پیشرفت، فناوری، علم و… پر است، اگرچه اگر مناسب‌تر عمل کرده بودیم از این هم بهتر بودیم اما باز هم به این معنا نیست که دست آن خالی است.

وی خاطرنشان کرد: دستاوردهای انقلاب در عرصه‌های مختلف عمرانی، سازندگی، زیرساختی و… کم نیست و به لطف خدا زبان گویا و قوی دارد.

دشمنی دشمنان برای ایران قوی است

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری ادامه داد: دشمنی‌های دشمنان برای ایران قوی است، اگر ضعیف بودیم این اغتشاشات را تدارک نمی‌دیدند، تحریم‌های گسترده اعمال نمی‌کرد و در برابر پیشرفت انقلاب قد علم نمی‌شد.

نکونام عنوان کرد: اما غافل از آنکه هر چقدر تیر انداختند به هدف نخورد، شرایط امروز جهان به‌گونه‌ای نیست که یک قدرت بتواند هر چه می‌خواهد انجام دهد و اراده خود را بر ملت‌ها تحمیل کند.

وی با اشاره به روز فناوری فضایی، خاطرنشان کرد: یکی از دستاوردهای مهم در شرایط تحریم، فناوری فضایی ایران است که در دنیا جایگاه ویژه خود را دارد، امروز ایران علاوه بر توان موشکی خود در فضا مستقر شده است و در حال استفاده از ظرفیت آن است.

امام‌جمعه شهرکرد اضافه کرد: ۱۳ ماه رجب میلاد با سعادت حضرت امیرالمؤمنین (ع)، آغاز ایام بیض و آغازین روز ایام اعتکاف است، اعتکاف فرصت بسیار مغتنمی است، آثار بسیار فراوانی دارد و موجب نورانیت دل می‌شود.

استقبال از اعتکاف دانش آموزی و دانشجویی

نکونام بیان کرد: استقبال بسیار خوبی از اعتکاف دانش‌آموزی و دانشجویی صورت گرفته است و طبق شنیده‌ها حدود ۴ هزار نفر برای این آئین معنوی ثبت‌نام کرده‌اند.

وی تاکید کرد: شخصیت حضرت امیرالمؤمنین علی (ع) یک شخصیت ویژه است که جز خدا و پیامبر اکرم (ص) او را نشناخت، ایشان برای یک چشم بهم زدن هم از ولی زمان خود جدا نشد و در محضر رسول خدا (ص) خاضع، خاشع و خادم بود.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری یادآور شد: روز میلاد حضرت علی (ع) روز پدر نام گرفته است، به برکت این دو پدر آسمان یعنی امیرالمؤمنان علی (ع) و حضرت محمد (ص) قدر پدرانمان را بدانیم و آنان محترم و عزیز بداریم.

نکونام تصریح کرد: ۱۵ بهمن‌ماه با عنوان دولت موقت نام‌گذاری شده است که علی‌رغم اعتماد امام راحل عملکرد خوبی نداشت.

وی با اشاره به نیمه ماه رجب و وفات حضرت زینب کبری (س) گفت: این بانوی مکرمه نشان داد بانوان در حاشیه نیستند بلکه در متن قرار دارند و یک بانو می‌تواند نقشی داشته باشد که حضرت حسین بن علی (ع) ایفا کرد.

امام‌جمعه شهرکرد افزود: ۱۹ بهمن‌ماه به نام نیروی هوایی نام‌گذاری شده است و برگرفته از اقدام به‌موقع همافران بوده و همه ساله زنده نگه داشته می‌شود.

پیگیری دلیل تغییر روز چهارمحال و بختیاری

نکونام با بیان اینکه ۲۰ بهمن‌ماه روز چهارمحال و بختیاری نام دارد، ادامه داد: این روز به‌لحاظ کار بسیار زیبا و مهمی است که بختیاری‌های اهل این استان انجام دادند، در تهران حاضر شدند و از بختیار تبری جستند و با امام خمینی (ره) بیعت کردند.

وی عنوان کرد: مشخص نشد چرا بیستم بهمن‌ماه که با عنوان روز چهارمحال و بختیاری به ثبت رسیده است در شورای عالی انقلاب فرهنگی تغییر کرد لذا به جد تقاضا دارم این شورا در اسرع وقت نسبت به این مصوبه خود تجدید نظر کند.

امام‌جمعه شهرکرد به نزول رحمت الهی در روزهای گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: اما این بارش‌ها مشکلاتی هم برای مردم به‌وجود آورد و دولتمردان در دستگاه‌ها آمادگی لازم برای مواجه به این حجم بارندگی و برف را نداشتند.

نکونام با تاکید بر اینکه مردم در مواجه با برف با سختی‌های زیادی روبه‌رو شدند اضافه کرد: از همین‌جا از مجموعه وزارت کشور درخواست می‌کنم تجهیزات چهارمحال و بختیاری را قوی‌تر کنند.

وی بیان کرد: چهارمحال و بختیاری به تجهیزات و ماشین‌آلات بیشتری نیاز دارد، امسال مجدداً خلأ نبود تجهیزات را شاهد بودیم، قول‌های مساعدی داده شده است اما نباید مقطعی باشد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1017042

مهمترین اخبار ایران و جهان: