نیوز سیتی!
08 بهمن 1401 - 05:05

تعلیق خدمات کنسولی سفارت عراق در اوکراین

سفارت عراق در اوکراین از تعطیلی خدمات کنسولی این سفارتخانه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بغداد الیوم، سفارت عراق در اوکراین روز جمعه از تعطیلی خدمات کنسولی این سفارت خبر داد.

بر اساس این گزارش، سفارت عراق در بغداد اعلام کرد که خدمات کنسولی این سفارتخانه در اوکراین به حالت تعطیل درآمده است.

سفارت عراق در اوکراین در صفحه این سفارتخانه در توئیتر گفت: سفارت عراق در اوکراین خدمات کنسولی در این سفارتخانه را از تاریخ ۳۰ ژانویه تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق درآورده است.

«استفان دوجاریک»، سخنگوی سازمان ملل در یک نشست خبری با ابراز آنکه نسبت به برقراری صلح در کوتاه مدت و در آینده نزدیک در اوکراین خوش بین نیست، همچنین گفت: «سازمان ملل می‌خواهد شاهد صلح در اوکراین باشد، اما آنچه اکنون می‌بینیم ما را به این سمت نمی‌برد.»

دوجاریک گفت: «آنچه ما می‌خواهیم ببینیم صلح عادلانه در راستای منشور سازمان ملل متحد و مطابق با قوانین بین المللی است.»

این اظهارات سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در واکنش و پاسخ به سوالی درباره تأثیر ارسال تانک‌های نظامی به اوکراین توسط متحدان کیف عنوان شده است.

لازم به ذکر است که ارتش روسیه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) «عملیات نظامی ویژه» خود را در شرق اوکراین آغاز کرد؛ مقامات ارشد دولت روسیه می‌گویند این عملیات در پاسخ به درخواست سران جمهوری‌های خودمختار دونتسک و لوهانسک برای حفاظت از آنها در برابر نیروهای اوکراینی آغاز شده است. به نوشته اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفته است که هدف از این عملیات «حمایت از مردمی است که بیش از هشت سال تحت نسل‌کشی و آزار و اذیت رژیم کی‌یف قرار داشتند».

آمریکا و کشورهای غربی برای مقابله با پیشروی ارتش روسیه، ضمن ارسال انواع تسلیحات پیشرفته به ارتش اوکراین، تاکنون تحریم‌های زیادی علیه روسیه اعمال کرده‌اند. از سوی دیگر «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه نیز گفته است هر گونه محموله و کاروانِ حامل تسلیحات نظامی برای اوکراین، هدفی مشروع برای نیروهای روسیه است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1001686

مهمترین اخبار ایران و جهان: