نیوز سیتی!
22 دی 1401 - 14:20

وزیر جهاد کشاورزی: دولت عزم جدی برای سنددار کردن اراضی کشاورزی دارد

وزیر جهاد کشاورزی گفت: با توجه به ضرورت سنددار کردن اراضی کشاورزی و ایجاد تحول در بخش کشاورزی، دولت عزم بالایی برای این مهم داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، سیدجواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی ظهر امروز در چهارمین جشنواره ملی مرکبات جیرفت که توسط شرکت تعاونی کشت و صنعت جیرفت برگزار شد، با اشاره به اینکه کشاورزان برای پایداری تامین غذای مردم تلاش می‌کنند، اظهار داشت: یکی از موضوعات مهم در بخش کشاورزی، اسناد بالادستی کشاورزی است.

وی با بیان اینکه باتوجه به ضرورت سنددار کردن اراضی کشاورزی و ایجاد تحول در بخش کشاورزی، دولت کنونی عزم بالایی برای این مهم داد و عزم دولت برای سنددار کردن اراضی کشاورزی است، افزود: 4 درصد اسناد اراضی کشاورزی تا قبل از این دولت سنددار شده بودند و اکنون به 11 درصد عملکرد رسیده‌ایم.

وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: طرح الگوی کشت محصولات کشاورزی، بیش از 50 سال روی کاغذ بود و الان طرح الگوی کاشت را اجرایی خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه قیمت اجاره زمین پیاز برای سال آینده زراعی، بالا رفته که در واقع اعلام خطر است، گفت: با همکاری سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان و استاندار باید کمک کنیم تا الگوی کشت پیاز برای سال آینده، مدیریت شود.

ساداتی‌نژاد در ارتباط با توانمندی‌های شرکت کشت و صنعت جیرفت، تاکید کرد: شرکت کشت و صنعت جیرفت رسالت خدمات‌دهی به کشاورزان جنوب کرمان را به عهده دارد و مسئولیت اجتماعی خودش را انجام دهد.

وی با بیان اینکه شرکت کشت و صنعت جیرفت، به‌جای اجاره زمین، وارد فاز تولید در اراضی کشاورزی شود، گفت: این شرکت با ورود به صنایع تبدیلی، ارزش افزوده بالایی برای منطقه را ارمغان آورد.

انتهای پیام/511/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 972742

مهمترین اخبار ایران و جهان: