نیوز سیتی!
21 دی 1401 - 11:16

دوره آموزشی کار با پاتریوت،گواه دخالت آمریکا در بحران اوکراین است

سفیر روسیه در واشنگتن می‌گوید که تصمیم پنتاگون برای آموزش ارتش اوکراین جهت کار با سامانه موشکی «پاتریوت»، گواه مداخله واشنگتن در بحران فزاینده اوکراین است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، آناتولی آنتونوف، سفیر مسکو در واشنگتن با اشاره به تصمیم وزارت دفاع آمریکا برای آموزش نحوه کار با سامانه موشکی موسوم به «پاتریوت»، تاکید کرد که این تصمیم موید مداخله آمریکا در جنگ اوکراین است.

آنتونوف با اشاره به دوره آموزشی که قرار است در آمریکا برای سربازان اوکراینی جهت کار با سامانه پاتریوت، گفت: تصمیم وزارت دفاع آمریکا برای سازماندهی یک دوره آموزشی در پایگاه «فورت سیل» در اوکلاهاما، مدرک دیگری دال بر مشارکت و دخالت غیررسمی واشنگتن در جنگ اوکراین و به نفع جنایتکاران نازی رژیم کی‌یف است.

پَت رایدر، سخنگوی مطبوعاتی وزارت دفاع آمریکا دیروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که این کشور از هفته آینده، دوره آموزش کار با سامانه موشک سطح به هوای «پاتریوت» به سربازان اوکراین را در پایگاه فورت سیل در ایالت اوکلاهاما آغاز خواهد کرد.

رایدر گفت: این دوره که روش کار و مهارت‌های تعمیر و نگهداری را در کلاس درس و همچنین محیط‌های شبیه‌سازی‌شده به سربازان آموزش می‌دهد، ۹۰ تا ۱۰۰ سرباز اوکراینی را طی هفت ماه آتی آماده خواهد کرد.

میخائیل پودولیاک، مشاور رئیس جمهور اوکراین گفته است که نیروهای این کشور از اوایل یا اواسط بهار سال جاری میلادی، شروع به استفاده از سامانه‌های پاتریوت خواهند کرد.

آمریکا در دسامبر ۲۰۲۲ متعهد شد تا یک فروند سامانه موشکی پاتریوت به اوکراین ارسال کند و در ادامه آلمان نیز در ماه جاری چنین تعهدی داد. به گفته رایدر، این سامانه‌ها پس از دوره آموزشی به کی‌یف تحویل داده خواهد شد.

آنتونوف پیش‌تر تاکید کرده بود که روسیه دائما به مخاطبانش در آمریکا درباره خطرات ناشی از اقدامات دولت جو بایدن در اوکراین، هشدار داده بود.

وی افزود: شایان ذکر است که بگویم تلاش‌های ما برای جلب توجه مخاطب آمریکایی به مخاطرات حقیقی چنین موضع‌گیری از سوی کاخ سفید، رفته‌رفته توجه جامعه متخصص این کشور را به خود جلب می‌کند. به عنوان مثال، ناظران نشریه واشنگتن پست آشکارا اذعان کردند که آموزش نیروهای اوکراین در آمریکا به این معنا است که مداخله آمریکا در جنگ، در حال افزایش است.

آنتونوف ادامه داد: آنها به این نکته پی برده‌اند که دولت آمریکا دیگر خود را به تقویت ظرفیت دفاعی کی‌یف محدود نمی‌کند بلکه با هدف افزایش قوای تهاجمی اوکراین، به این کشور تسلیحات جدید منتقل می‌کند.

در بحبوحه حملات موشکی و پهپادی دائمی روسیه، پنتاگون در تازه‌ترین بسته کمک امنیتی خود به اوکراین، روی توانمندی‌های دفاعی این کشور تمرکز کرده است. دولت بایدن هفته گذشته از بسته کمکی جدید ۳.۷۵ میلیارد دلاری به اوکراین شامل سامانه پدافندی موسوم به «پرستوی دریا RIM-۷» رونمایی کرد.

روسیه به دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور، ۲۴ فوریه ۲۰۲۲(۵ اسفند ۱۴۰۰) عملیات نظامی خود در اوکراین را آغاز کرد و وزارت دفاع مسکو تاکید کرد که نیروهای روسیه با هدف «خلع سلاح، نازی‌زدایی و همچنین آزادسازی کامل منطقه دونباس» زیرساخت نظامی اوکراین را هدف قرار خواهد داد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 969742

مهمترین اخبار ایران و جهان: