نیوز سیتی!
14 فروردین 1402 - 09:53

تردد در جاده‌های استان بوشهر از مرز ۱۱ میلیون وسیله نقلیه گذشت

بوشهر- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: طی ایام نوروز امسال تردد در جاده‌های استان بوشهر از مرز ۱۱ میلیون وسیله نقلیه گذشت.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالکریم اخترشناس صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از ابتدای اجرای طرح نوروزی در ۲۴ اسفند پارسال تا پایان ۱۳ فروردین ماه امسال، تردد ۱۱ میلیون و ۳۲ هزار و ۲۱۷ وسیله نقلیه در محورهای ارتباطی استان ثبت شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر افزود: این آمار نسبت به دوره مشابه سال قبل ۱۳.۴۴ درصد افزایش یافته است.

افزایش ورود و خروج خودروها

وی ادامه داد: همچنین طی این مدت ۹۴۳ هزار و ۷۲۰ تردد خودرو در ورودی‌های استان با افزایش ۸.۶۴ درصدی و ۹۶۶ هزار و ۲۰۷ تردد خودرو در خروجی‌های استان با حدود ۸.۸۹ درصد رشد ثبت شد.

اخترشناس اضافه کرد: این میزان تردد توسط ۶۰ سامانه تردد شمار برخط و ۱۹ دوربین ثبت تخلف موجود در جاده‌های استان ثبت شده است.

وی تصریح کرد: بیشترین تردد وسایل نقلیه به ترتیب مربوط به رفت و برگشت بوشهر-چغادک، بوشهر- دیر و بوشهر- گناوه بوده است.

جابجایی ۱۸۳ هزار مسافر نوروزی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر ادامه داد: از ابتدای طرح نوروزی، مرکز مدیریت اطلاعات راه‌های استان ضمن پاسخگویی به ۹۲۱ تماس هم استانی‌ها یا مسافران، به ارائه اطلاعات جاده‌ای و راهنمایی آنها اقدام کرد.

وی از جابجایی ۱۸۳ هزار و ۵۳۶ نفر مسافر نوروزی توسط ناوگان حمل و نقل مسافری عمومی در ایام نوروز ۱۴۰۲ خبر داد.

اخترشناس بیان کرد: این میزان مسافر در بازه زمانی ۲۴ اسفند تا سیزدهم فروردین ۱۴۰۲ توسط ناوگان حمل و نقل عمومی مسافربری جابجا شده اند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1124242

مهمترین اخبار ایران و جهان: