نیوز سیتی!
18 آذر 1401 - 15:07

احتمال جاری شدن روان‌آب و آبگرفتگی موقتی معابر در سیستان و بلوچستان

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان نسبت به احتمال جاری شدن روان‌آب، آبگرفتگی موقتی معابر، پرآب شدن مسیل‌ها، لغزندگی جاده‌ها و کاهش شعاع دید در پی فعالیت سامانه بارشی در استان هشدار داد.

محسن حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان اظهار داشت: براساس بررسی آخرین تصاویر ماهواره و نقشه‌های پیش‌یابی آسمان استان صاف تا قسمتی ابری، امروز در شمال استان افزایش ابر و احتمال بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان افزود: بعدازظهر شنبه سامانه بارشی به تدریج وارد استان می‌شود و تا شب یکشنبه رگبار پراکنده باران و رعدوبرق، باد شدید لحظه‌ای در اکثر نقاط استان و در ارتفاعات مناطق سردسیری مرکزی احتمال بارش برف و پدیده مه انتظار داریم.

وی ادامه داد: شرایط جوی به نحوی است که احتمال جاری شدن روان‌آب، آبگرفتگی موقتی و محدود معابر، پرآب شدن مسیل‌ها، لغزندگی جاده‌ها و کاهش شعاع دید دور از انتظار نیست.

حیدری خاطرنشان کرد: از امروز روند کاهش دما در نیمه شمالی استان انتظار می‌رود طوری که کاهش دما روز یکشنبه در سطح استان به ویژه نیمه شمالی محسوس خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: تا فردا در شمال استان وزش باد نسبتاً شدید و با شدت کمتر در نوار شرقی رخ خواهد داد. شنبه و یکشنبه روی دریا و سواحل رگبار و رعدوبرق و گاهی وزش تندباد و افزایش ارتفاع موج پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام/393/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 902521

مهمترین اخبار ایران و جهان: