نیوز سیتی!
25 آذر 1401 - 15:57

مشکل عمده استان سمنان پدیده طلاق کاهش جمعیت جوان است

سمنان- نماینده ولی فقیه در استان سمنان از مشکلات عمده این استان را کاهش جمعیت جوان و پدیده طلاق برشمرد و گفت: انتظار می‌رود بخش‌های مختلف جامعه به رفع این دو معضل کمک کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مرتضی مطیعی ظهر آدینه در خطبه‌های نماز جمعه سمنان به میزبانی مصلای امام (ره) این شهر ضمن بیان اینکه کاهش جمعیت جوان و طلاق دو مشکل عمده و اصلی استان سمنان محسوب می‌شود، ابراز داشت: این دو مقوله آینده یک سرزمین را با چالش اساسی مواجه می‌کند لذا می‌بایست از هم اکنون رأی رفع آن اقدامات لازم صورت گیرد.

وی ضمن بیان اینکه اساتید حوزه و دانشگاه و نخبگان می‌توانند با ایده پردازی به رفع این مشکل بپردازند، افزود: از بخش‌های مختلف جامعه نیز انتظار می‌رود ضمن کمک به حل بحران و تقویت وحدت در جامعه ایده‌های قابل اجرا برای جوانی جمعیت ارائه دهند.

خطیب جمعه سمنان با بیان اینکه این استان به لحاظ جوانی جمعیت به صورت وضعیت بحرانی شناخته شده است، ابراز داشت: ترویج فرزند آوری، کمک به ازدواج جوانان و جلوگیری از طلاق مواردی که در کرسی‌های آزاد اندیشی دانشگاه‌ها و حوزه‌ها می‌تواند به بحث و بررسی گذاشته شود.

مطیعی با بیان اینکه افزایش جمعیت جوان باید در استان سمنان هدف گذاری و همه بخش‌ها ملزم به همکاری در این مقوله شوند، تصریح کرد: یکی از نیازهای جامعه برای تحقق این هدف ورود نخبگان به این مقوله است تا بتوانند با ارائه نظرات کارشناسی در حل بحران مؤثر باشند.

وی با بیان اینکه نیاز هر جامعه‌ای داشتن جمعیت جوان است، افزود: اجرایی شدن طرح‌های جوانی جمعیت در دانشگاه‌ها و حوزه‌ها می‌بایست به بحث و بررسی گذاشته شود و این یکی از انتظارات جامعه به شمار می رو که باید نسبت به آن حساس بود.

به گزارش مهر، حذف ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل، خشونت آشکار غرب علیه زنان، جایگاه زن در دین اسلام، موضوع شب یلدا و موضوع حقوق بشر از جمله مباحثی بود که از تریبون نماز جمعه این هفته سمنان مطرح شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 914221

مهمترین اخبار ایران و جهان: