نیوز سیتی!
09 آذر 1401 - 13:58

امام جمعه مجن منصوب شد/ نماز جمعه فخر عبادات

شاهرود- مسئول دفتر سیاست گذاری ائمه جمعه استان سمنان از انتصاب امام جمعه جدید مجن خبر داد و گفت: حجت الاسلام اصلانی از امروز به عنوان سنگردار نهاد امامت جمعه در این شهر، مشغول به کار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محسن فاطمی نیا پیش از ظهر چهارشنبه در نشست شورای اداری شاهرود به میزبانی فرمانداری ویژه این شهرستان با بیان اینکه شاهرود دو تغییر در ائمه جمعه شرق استان سمنان بودیم، تاکید کرد: در ماه گذشته شاهرود حضور حجت الاسلام عزیزی در مسند امامت جمعه میامی و همچنین امروز شاهد حضور حجت الاسلام اصلانی به عنوان امام جمعه جدید مجن هستیم که امیدواریم برکات شایانی این دو انتصاب برای مردم داشته باشد.

وی ضمن اشاره به اهمیت نماز جمعه بیان کرد: اهمیت روز جمعه به واسطه خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه و ذکر خداوند متعال است چرا که اعتقاد داریم نماز جمعه ذکر اعلایی الهی محسوب می‌شود.

مسئول دفتر سیاست گذاری ائمه جمعه استان سمنان با بیان اینکه فخر تمام نمازها، نماز جمعه است، ابراز کرد: نماز می‌تواند انسان را از فحشاء دور کند و نماز جمعه والاترین این نمازها است.

فاطمی نیا با بیان اینکه ائمه جمعه مدافعان حریم اعتقادی مردم هستند، گفت: ائمه جمعه رسالت‌های سنگینی را در زمینه تبیین به خصوص در دوره امروز که به زعم رهبر معظم انقلاب اسلامی در جنگ ترکیبی هستیم، بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه در انتصاب ائمه جمعه جدید میامی و مجن تلاش شده تا در کنار زهد و ولایتمداری، مقوله تحصیلات حوزوی نیز مد نظر قرار گیرد، بیان داشت: به کار گیری تمام قابلیت‌ها در راستای تعالی فرهنگی و دینی جامعه در زمره مطالبات ما از ائمه جمعه استان سمنان است.

به گزارش خبرنگار مهر، در این مراسم حجت الاسلام اصلانی به عنوان امام جمعه جدید شهر مجن معرفی شد. پیش از وی حجت الاسلام جناتی برای سال‌ها و حجت الاسلام بهرامی در دوره کوتاهی امامت جمعه مجن را بر عهده داشتند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 890021

مهمترین اخبار ایران و جهان: