نیوز سیتی!
09 اسفند 1401 - 01:32

اینجا همه برای مهربانی به صف شدند/ از کمک نقدی تا اعزام حضوری به مناطق زلزله‌ زده خوی

مسؤول قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) می‌گوید: این قرارگاه طی سه مرحله به مردم زلزله‌زده خوی خدمت‌رسانی انجام داده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، وقتی حرف همدلی و مهربانی می‌شوند این مردم ما هستند همه به صف شده و باران مهربانی همه جا را فرامی‌گیرد.

درست است مشکلات و بحران‌ها هست اما موضوع مهم اینکه برگ دیگری از همدلی و مهربانی ورق خورد و باز هم مردم همنوعان خود را فراموش نکردند.

میکاییل محمدپور مسوول قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) می‌گوید: این قرارگاه طی سه مرحله به مردم زلزله‌زده خوی خدمت‌رسانی انجام داده که مرحله اول کمک‌ها، مردمی غیرنقدی شامل پتو، لباس، اقلام ضروری و سایر به ارزش قریب به ۱۰۰ میلیون تومان بوده است.

مرحله اول کمک‌ها به خوی انتقال داده شد و مرحله بعدی کمک‌ها، کمک‌های نقدی قریب به ۱۰۰ میلیون تومان بوده که به‌منظور بحث تامین مایحتاج اولیه هزینه شد.

مسؤول این قرارگاه جهادی بیان می‌کند: برای سومین مرحله تصمیم گرفتیم خودمان در منطقه حاضر شویم و این مرحله از کمک‌ها را خودمان به خوی انتقال داده براساس آن اقدام موثر انجام دهیم.

 در این مرحله نیاز به کمک اولیه نبود به این دلیل که در شرایط پسا زلزله قرار گرفتیم و تصمیم ما برای کمک‌رسانی بر این بود که اولویت اول منطقه باشد.

محمدپور اضافه می‌کند: وقتی رفتیم به خانه‌‌ها سر زدیم برخی خانه‌ها نیاز به تعمیرات داشت و مردم شاید برخی به خاط رمبلغ ناچیز در رنج بودند به همین دلیل این مرحله کار ما شناسایی بود.

در این مرحله قریب به ۲۰ خانواده را شناسایی کرده و مصالح را خریداری کردیم و کارمان‌را معطوف به پیگیری کمک‌هایی که صورت گرفت، کردیم.

مسؤول گروه جهادی امام حسن مجتبی (ع) ادامه می‌دهد: به محض اینکه خبر زلزله پخش شد قرارگاه مثل همیشه که در ایام بحرانی کشور پای کار بود وارد میدان شد، از همان لحظه‌های اولیه که خبر زلزله پیچید در گروه بحث شد و با انجام هماهنگی لازم خیلی زود جمع آوری و ارسال شد.

در کنار اینکه گروه جهادی ما در بحران‌ها از جمله سرپل ذهاب، سیل لرستان، سیل آق‌قلا، کرونا و سایر کمک‌های نقدی و غیرنقدی داشتیم در طول سال ۴۰۰ خانواده تحت پوشش این قرارگاه هستند و از کمک‌ها بهره‌مند می‌شوند.

محمدپور اضافه می‌کند: حس کمک به همنوع در مردم ما ریشه‌دار است و براساس رسالتی که قرارگاه مردمی در ما ایجاد کرده در این راه پیش‌قدم شدیم.

باید بگوییم جای جای زندگی این دعای خیر خودش را نشان می‌دهد و طی این سال حرکت در این مسیر نشانه‌هایی را برای ماه به همراه داشته و ما را در این مسیر مستحکم‌تر می‌کند.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1062221

مهمترین اخبار ایران و جهان: