نیوز سیتی!
24 بهمن 1401 - 17:53

آیت‌الله سعیدی: امنیت و سلامت قابل تفکیک نیستند/ تذکر مردم به مسئولان باعث بهروزی انقلاب می‌شود

امام جمعه قم با بیان اینکه ما همانطور که برای امنیت کشور شهید داده‌ایم برای سلامت هم شهید داده‌ایم، گفت: امنیت و سلامت از هم جدا نیستند و دشمن برای به چالش کشیدن هر دو نقشه کشیده است و ما در مقابله با این چالش‌ها باید جبهه خود را مشخص کنیم و با دشمن مقابله کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت الله سیدمحمد سعیدی در دیدار مهدی مصری رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم و جمعی از مدیران دانشگاه که پیش از ظهر امروز در سالن محراب آستان حضرت فاطمه معصومه(س) انجام شد، اظهار کرد: مردم با حضورشان در راهپیمایی ۲۲ بهمن نشان دادند که تحت هیچ شرایطی از اهداف این نظام و حمایت از ولایت و پاسداری از خون شهیدان دریغ نمی‌کنند و انقلابشان را دوست دارند.

وی با بیان اینکه تذکرات مردم به مسئولان باعث می شود این انقلاب روز به روز بهتر شود، گفت: مردم این انقلاب را صرفا برای بهبود معیشت ایجاد نکردند بلکه هدفشان این بود که همزمان با ساماندهی مسائل معیشتی جامعه ایمانی و معنوی نیز شکل گیرد.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه از نظر سطح زندگی هیچ وقت این همه امکانات در اختیار عامه مردم نبوده و در سایه معنویت سطح زندگی مردم بهتر شده و باز هم باید بهتر شود، افزود: ولایت فقیه به عنوان عالمی دلسوز و مؤید به تأییدات الهی چراغ راه ما است و همراهی مردم با ولایت فقیه بسیار ارزشمند است.

وی با بیان اینکه عفو رهبر معظم انقلاب از موضع قدرت و محبت نشان دهنده اقتدار این نظام است، گفت: سلامت جامعه در ابعاد مختلف به هم تنیده و سلامت معنوی و بهداشت بدن به هم متصل است و به همین علت است که در دعای کمیل از خداوند می خواهیم که به ما قوت و سلامتی بدهد تا در راه خدمت به خدا قدم برداریم.

سعیدی با بیان اینکه سلامت در نظام جمهوری اسلامی ایران تعریف شده و معنویت روی آن هک شده است، گفت: سلامت با معنویت گره خورده است بنابراین جامعه بهداشت و درمان ما باید حضورشان را در مراکز دینی افزایش دهند و این حضور نه از باب تأمین سلامت بلکه از باب تبیین یک نظام سلامت ایمانی باشد.

نماینده مردم قم در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ما همانطور که برای امنیت کشور شهید دادیم برای سلامت هم شهید داده ایم، گفت: امنیت و سلامت از هم جدا نیستند و دشمن برای به چالش کشیدن هر دو نقشه کشیده است و ما در مقابله با این چالش ها باید جبهه خود را مشخص کنیم و با دشمن درگیر شویم.

در ابتدای این دیدار نیز مهدی مصری رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی در دهه فجر چند طرح را افتتاح کرده و چند طرح را هم کلنگ‌زنی داشته است گفت: دانشگاه علوم پزشکی قم میزبان دو همایش است که همایش اول همایش بین المللی قرآن، عترت و سلامت در آخر همین هفته است و همایش دوم همایش ملی سلامت معنوی در روزهای ۱۷، ۱۸ و ۱۹ اسفند با حضور وزیران و سخنرانی رئیس جمهور با موضوع ادغام سلامت معنوی در نظام آموزشی برگزار می شود.

پایان پیام/78023

منبع: فارس
شناسه خبر: 1036565

مهمترین اخبار ایران و جهان: