نیوز سیتی!
22 بهمن 1401 - 15:49

همراهی گروه‌های مردمی استان سمنان در پشتیبانی از انقلاب اسلامی

سمنان- گروه‌های مردمی در کنار حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن با صدور اطلاعیه‌هایی حمایت خود از ارزش‌های انقلاب اسلامی را مورد تاکید قرار دادند.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: گروه‌های مردمی استان سمنان مانند بسیج مداحان، هیئت‌های مذهبی، شوراهای مردمی در بخش‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در کنار حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن با صدور اعلامیه‌هایی حمایت خود از ارزش‌های انقلاب اسلامی را مورد تاکید قرار دادند.

بخشی از این بیانیه‌ها امروز در خاتمه راهپیمایی ۲۲ بهمن در جمعیت قرائت و با فریادهای الله اکبر مردم، بر آنها صحه گذاشته شد همچنین در برخی شهرها طومارهایی به امضای مردم رسید که محتوای آن پشتیبانی از ولایت و انقلاب بود.

بیانیه مشترک استاندار و نماینده ولی فقیه در استان سمنان

در یکی از این بیانیه‌ها نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان و استاندار سمنان اعلام کردند «دهه ی مبارک فجر»، جلوه گاه حضور آگاهانه و مقتدرانه ملتی آزاده و سرافراز است که در راه دفاع از ارزشها و آرمانهای امام راحل (ره) و شهدای والامقام، مشتاقانه به خیابان‌ها آمده و ندای آزادی خواهی و حق طلبی، سر دادند.

در این بیانیه آمده است: در یوم الله ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ پس از ۴۴ سال عمر پر برکت و افتخار آمیز انقلاب اسلامی ایران، بر خود می‌بالیم و مباهات می‌نمائیم که انقلاب اسلامی ما قدرتمند تر از گذشته و درخشنده‌تر از همیشه، چراغ هدایت و عدالت خواهی ملت‌های رنج کشیده ی جهان را روشن ساخته است. بی شک حضور بی نظیر و سراسر شعور آحاد مختلف جامعه اسلامی در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن، بار سنگین مسئولیت را بر دوش مسئولان و دلسوزان نظام، سنگین‌تر نموده و ما را در ارائه خدمت و رفع موانع و مشکلات، مصمم‌تر می‌سازد.

در این بیانیه که به امضای هاشمی استاندار و مطیعی نماینده ولی فقیه در استان سمنان رسیده می‌خوانیم: این‌جانبان از شکوه همدلی و حضور تماشایی شما ملت قهرمان و ولایتمدار استان سمنان در آئین راهپیمایی پر شکوه یوم الله ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ تقدیر و تشکر نموده و برایتان سربلندی، افتخار و اقتدار بیش از پیش آرزومندیم و از خداوند متعال، عزت شما و سلامت رهبری عظیم الشان حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای " مد ظله العالی"، ریاست محترم جمهور" حضرت آیت الله دکتر رئیسی " و تمامی دلسوزان نظام و انقلاب را خواستاریم.

همراهی گروه‌های مردمی استان سمنان در پشتیبانی از انقلاب اسلامی

بیانیه جامعه اسلامی فرهنگیان استان سمنان

بیانیه جامعه اسلامی فرهنگیان استان سمنان به مناسبت سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران نیز امروز در سمنان قرائت شد در این بیانیه آمده است: دهه مبارک فجر و یوم الله ۲۲ بهمن روز تبلور شکوه و ایثار مردم همیشه سرافراز و آزاده جمهوری اسلامی ایران است. در این روزهای عزیز، ملت بزرگ ایران با رهبری حکیمانه زعیم بزرگ جهان اسلام و بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره) و با تاسی از آموزه‌های اسلام ناب محمدی (ص) طومار ۲۵۰۰ ساله رژیم طاغوتی استبداد را در هم پیچیدند و روح امید، احساس غرور و خودباوری را در کشور زنده کردند.

فرهنگیان سمنانی همچنین می‌نویسند: اکنون نیز ملت غیور ایران اسلامی با توکل به وعده الهی و در سایه رهبری خردمندانه مقام عظمای ولایت حضرت آیت الله امام خامنه ای (مدظله العالی)، نیرنگ‌ها و دسیسه‌های دشمنان را یکی پس از دیگری خنثی و در اوج عظمت و شکوهی وصف ناپذیر بر قله رفیع اقتدار ایستاده است.

در این بیانیه آمده است: جامعه اسلامی فرهنگیان استان سمنان ضمن پاسداشت یوم الله ۲۲ بهمن و اعلام تجدید بیعت با آرمان‌های والای بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و میثاق با رهبر فرزانه انقلاب، حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (مدظله العالی)، از عموم مردم ولایتمدار، انقلابی و همیشه درصحنه استان سمنان دعوت می‌نماید تا همچون سال‌های گذشته با شرکت در صفوف به هم پیوسته راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن، اتحاد و همبستگی خود را به نمایش بگذارند

بیانیه شورای فرهنگی استانداری سمنان

بیانیه دیگر را شورای فرهنگی استانداری سمنان صادر کرد و در آن نوشت: ۲۲ بهمن، بهار آزادی و سالروز جشن پیروزی انقلاب اسلامی تبلور واقعی فرهنگ غنی و والای ملت ایران است که تحقیر و ذلت را، حتی زیر سلطه مستبدترین حکومت تاریخ ایران تاب نیاورد و برای حفظ هویت خود با دستان خالی قیام کرد، فریاد برآورد، در برابر اختناق پهلوی‌های فاسد جانانه ایستاد، قفل زنجیر وابستگی را از دست و پای خود گشود و زمستان سرد و تاریک را به بهاری دلنشین تبدیل ساخت

در این بیانیه آمده است: انقلاب عزت، آزادی، استقلال و اعتماد به نفس را برای ملت ایران به ارمغان آورد، آنان را به سلاح ما می‌توانیم تجهیز کرد تا با اتکا به توانایی تک تک مردان و زنان خود گام در راهی نهد تا روز به روز بر عزت و عظمت ایران و ایرانی افزوده شود. جشن انقلاب هر سال در ۲۲ بهمن تمرین کنار هم بودن برای حفظ و حراست از چنین گوهر باارزشی است، که با هزینه بسیار زیاد به دست آمده است، قدرشناسی از رهبر کبیر انقلاب است که با توکل به خدا، یکه و تنها در مسیر عزت ایران گام نهاد، ملت را بیدار کرد و نظام اسلامی را پیروز و به مردم ایران هدیه کرد پاسداشت خون شهدایی گرانقدری است که برای دفاع از انقلاب از جان خود گذشتند تا انقلاب بماند و بار دیگر خاک پاک این دیار زیر سلطه بیگانه قرار نگیرد

در ادامه این بیانیه می‌خوانیم: مردم ایران با وجود همه سختی‌ها نیک می‌دانند که دشمن اصل ایران را نشانه گرفته و دشمنی با یک گروه و دوستی با گروه دیگر فریبی بیش نیست تا با اختلاف افکنی، وحدت ملی را تضعیف نموده و مجدداً بر ایران و منابع باارزش آن تسلط یابد لذا برای بیدار کردن دشمن از این خیال خام، امسال با اراده قوی‌تر از هر سال در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت می‌کنیم تا ادامه راه پرافتخار مکتب امام و شهدای گرانقدر چون حاج قاسم سلیمانی را محکم‌تر فریاد بزنیم.

بیانیه مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان سمنان

بیانیه مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان سمنان به مناسبت یوم الله ۲۲ بهمن دیگر بیانیه‌ای بود که امروز صادر شد در این بیانیه آمده است: دهه مبارک فجر و یوم الله ۲۲ بهمن، یادآور مجاهدت و ایثار ملت رشید ایران و پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل عظیم الشأن حضرت امام خمینی «قدس سره» و جانفشانی شهیدان سرافراز این سرزمین می‌باشد.

در ادامه این بیانیه می‌خوانیم: نهضت امام خمینی به عنوان یک تجربه نوین، سرآغاز بیداری در برابر ستمگران و موجب قطع ید استکبار جهانی به سردمداری آمریکای تجاوزکار از ایران اسلامی بوده است؛ انقلاب اسلامی ایران، فروغ امید و گرمی حیات را به کالبد سرد مسلمانان و مستضعفان جهان دمید و تجربه‌ای تازه از حکومت دینی توأم با ارزش‌هایی مانند عدالت، استقلال، آزادی و مردم‌سالاری دینی را به بشریت عرضه نمود.

در این بیانیه همچنین تاکید می‌شود: مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان سمنان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و تکریم روح بلند بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی، و تبریک ایام فرخنده دهه فجر به مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی خامنه ای «مدظله العالی» و عموم امت شریف ایران اسلامی، اطمینان دارد که آحاد مردم عزیز کشورمان با قدم‌های استوار و شرکت یکپارچه در راهپیمایی ۲۲ بهمن، بار دیگر نشان خواهد داد فداکارانه بر عهد و پیمان خود با شهدای والامقام و امام بزرگوار وفادار بوده و در هیچ شرایطی در برابر زورگویان عالم به ویژه شیطان بزرگ؛ آمریکای جنایتکار از نظام مقدس جمهوری اسلامی و آرمان‌های آن دست نخواهد کشید؛

بیانیه خانه کارگر استان سمنان

خانه کارگر نیز در بیانیه‌ای تاکید کرد: یوم الله ۲۲ بهمن ماه ۱۴۰۱ را با یاد و خاطره شهدای جان بر کف انقلاب اسلامی و ۸ سال جنگ تحمیلی و شهدای مدافع حرم و سرداران رشید اسلام شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و شهید حاج حسن شاطری و شهید حاج محمود اخلاقی با شکوه تر از هر سال برگزار می‌کنیم. خانه کارگر استان از آحاد ملت جهت حضور چشمگیر و آگاهانه کارگران و بازنشستگان عزیز در مراسم راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن دعوت به عمل می‌آورد.

خانه کارگر در بیانیه خود تاکید می‌کند: بار دیگر بهمن فرا رسید که یادآور روزهای خجسته به ثمر نشستن مبارزات آحاد ملت با رژیم ستم شاهی می‌باشد. آنچه که بدیهی است سعی و تلاش کارگران شاغل و بازنشسته دوشادوش سایر اقشار در دوران مبارزه یکی از تعیین کننده ترین عوامل پیروزی انقلاب بوده است. هوشیاری جامعه کارگری مانع از سوءاستفاده گروهک‌های چپ قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شده است.

در این بیانیه ضمن اشاره به اینکه طی ۴۳ سال گذشته کارگران در تمامی عرصه‌ها حضور چشم‌گیر و مؤثر داشته‌اند و همچنان علیرغم مشکلات معیشتی و رفاهی بسیار زیاد در جبهه انقلاب اسلامی ایران استوار و محکم با حمایت همه جانبه خود از نظام مقدس جمهوری اسلامی تلاش خواهند نمود و برای سربلندی ایران اسلامی جان فشانی خواهند نمود، می‌خوانیم: تشکیلات خانه کارگر از عموم کارگران و بازنشستگان دعوت می‌نماید که به پاس قدردانی از برکات انقلاب، دوشادوش سایر هموطنان در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال حضور چشم‌گیر و آگاهانه داشته باشند.

بیانیه مجمع بسیج استان سمنان

بیانیه مجمع بسیج استان سمنان به مناسبت یوم الله ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ نیز به مناسبت دهه فجر و روز ۲۲ بهمن صادر شد که در بخشی از آن می‌خوانیم ۴۴ بهار انقلاب اسلامی گذشت و هر روز شاهد شکوفایی بیش از پیش آن بودیم و امروز در چهل و پنجمین بهار انقلاب در حالی به پا خواهیم خواست که دنیا در هندسه جدید جهانی در آستانه به پا خواستن است‌.

در این بیانیه آمده است: انقلاب ایران نوید آزادی و استقلال را برای همه ملت‌های آزاد دنیا آورده انقلابی که ثمر و دستاوردهای آن در حوزه‌های مختلف غیر قابل انکار است در این ۱۴ با وجود همه دشمنی‌ها و تحریم‌ها به دستاوردهای بزرگی در عرصه‌های مختلف همچون سلول‌های بنیادی فناوری‌های نانو در صنعت هوا و فضا و ساختمان وارد است پیدا کردیم و به دنیا ثابت کردیم احیای هویت و مردم سالاری دینی استقلال سیاسی ثبات و امنیت داخلی ترویج گفتمان مقاومت و استکبارستیزی جز در زیر پرچم منقش به نام الله و با اقتدا به سیره ائمه معصومین رقم نخواهد خورد.

همراهی گروه‌های مردمی استان سمنان در پشتیبانی از انقلاب اسلامی

بیانیه کانون مداحان استان سمنان

بیانیه مشترک کانون مداحان استان و کانون‌های تابعه و جامعه ستایشگران نور و پیشکسوتان و پیر غلامان حسینی استان ولایتمدار سمنان نیز امروز صادر شد و در آن تاکید شده است که پیروزی انقلاب اسلامی ایران به عنوان بزرگترین و مردمی‌ترین انقلاب، معجزه‌ای الهی بود که با پشتوانه اراده و خلوص یک ملت با هدایت داهیانه امام خمینی (ره) به سلطنتی پایان داد که سال‌های متمادی حیات خلوت مستکبران عالم بود. نهضتی که مبتنی بر بینش عمیق توحیدی و نشأت گرفته از قیام و نهضت عاشورای حسینی است و قطعاً تا قیام جهانی حضرت ولی عصر ارواحنافداه استمرار خواهد داشت.

در این بیانیه می‌خوانیم: با گذشت ۴۴ سال از عمر با برکت انقلاب اسلامی، شاهد رشد و شکوفایی روزافزون شاخصه‌های علمی، فناوری، نظامی، اجتماعی و استقلال کشور هستیم، رشد علمی ایران در منطقه و جهان به حد افتخار آمیز و درخشانی رسیده است که حتی دشمنان قسم خورده نیز قادر به انکار آن نیستند.
ایران اسلامی به عنوان یک کشور مستقل و آزادی‌خواه به یک بازیگر فعال و مؤثر در عرصه‌های منطقه‌ای و بین المللی تبدیل شده است و از سوی دیگر، شاهد شکل‌گیری جبهه مقاومت در کشورهای مختلف بر علیه ظلم و استبداد مسکتبران عالم هستیم که نقطه اتکای آن‌ها، انقلاب اسلامی ایران است.

در ادامه این بیانیه نسبتاً طولانی آمده است: البته بر کسی پوشیده نیست که ملت شریف نظام مقتدر جمهوری اسلامی ایران در طول بیش از چهار دهه گذشته همواره با وجود جنگ سخت و نرم دشمنان داخلی و خارجی و تهدید آفرینی‌های مختلف آن‌ها، مسیر رشد و تعالی خود را طی کرده و امروزه به مدد همت و همدلی ملت شریف ایران در اوج قله افتخار و عزت قرار دارد اگر چه در ماه‌های اخیر نیز، ایران عزیزمان شاهد صحنه‌آرایی پیچیده دشمنان داخلی و خارجی بود که در جریان آن حوادث تلخ و پرهزینه‌ای به انقلاب اسلامی تحمیل شد.

مجمع اساتید قرآنی بیانیه صادر کردند

مجمع اساتید قرآنی استان سمنان همزمان با سالروز پیروزی با شکوه انقلاب اسلامی بیانیه‌ای را صادر کردند که به این شرح است: فرا رسیدن چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران و دهه مبارک فجر را به رهبر معظّم انقلاب و ملّت‌های مستضعف جهان به ویژه ملّت شریف ایران تبریک عرض نموده و با ابراز تاثّر و همدردی از جان باختن مردم در زلزله‌های شهرستان خوی و کشورهای سوریه و ترکیه، از آستان با عظمت و پُر مهر خداوند بزرگ برای جان باختگان طلب عفو و رحمت و برای بازماندگان درخواست جبران خسارت و صبر و تحمّل و تسلّی داریم.

در این بیانیه آمده است: امروزه حاکمیت رسانه‌های صوتی، تصویری، مجازی و مکتوب صهیونیسم جهانی با مدیریت نظام سلطه استکباری آمریکا و پیروان و هم پیمانان او در بلوک غرب و منطقه، شناخت و اراده جهانیان را تحت خواست شیطانی خود به تسخیر درآورده‌اند. آنان از تمامی ابزارها همچون تحریم، اغتشاش، ترور، انفجار و جنگ داخلی برای به زانو درآوردن ملّت‌های آزاده و مستقل بهره می‌برند؛ امّا ملّت آزاده و عزّتمند ایران چهل و چهار سال است که با صبر و مقاومت و تلاش و پیروی از امامین انقلاب نقشه‌های دشمنان را باطل نموده و هر روز کشور عزیز ایران را به قلّه‌های پیشرفت نزدیکتر می‌سازد. امید آنکه ملّت ایران لیاقت پاسداری از خونب‌های شهیدان گرانقدر این مرز و بوم و سپردن پرچم پّر افتخار (اللهُ اَکبَر) و (لا اِلهَ اِلَّا الله) جمهوری اسلامی ایران به دست پّر برکت و ملکوتی حضرت ولیّ عصر (عَجَّلَ اللهُ تَعالَی فَرَجَهُ الشَّریف) را داشته باشد.

در خاتمه این بیانیه می‌خوانیم: در پایان، اقدام توهین آمیز نشریه صهیونیستی فرانسوی شارلی ابدو در هتک حرمت مقدّسات مسلمانان و مصوّبه غیر حقوقی پارلمان اتّحادیه اروپا در تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران غیور ایران را محکوم می‌نمائیم همچنین از عفو کریمانه و پدرانه رهبر معظّم انقلاب نسبت به بازداشت شدگان آشوب‌های اخیر کشور، تقدیر و تشکّر به عمل می‌آوریم و امیدواریم که این اقدام موجب تنبّه و بیداری جوانانِ فریب خورده لشکر فضای مجازی شیطانی گردد و همگان دست در دست هم به رفع مشکلات و پیشرفت کشور کمک نمائیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1033521

مهمترین اخبار ایران و جهان: