نیوز سیتی!
06 خرداد 1402 - 09:00

ثبت و اسناد جزیره آشوراده در اختیار مازندران است

گرگان- مدیرکل ثبت اسناد و املاک گلستان گفت: نقشه برداری، حدنگاری و سایر وظایف تکلیفی وابسته به ثبت اسناد و املاک در جزیره آشوراده بر عهده اداره کل ثبت اسناد و املاک استان مازندران است.

محمدتقی رضائیان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: جزیره آشوراده و بخش‌های سرزمینی گلستان در میانکاله جزو حوزه ثبتی شهرستان بهشهر در استان مازندران است و اداره کل منابع طبیعی استان گلستان به عنوان مالک این عرصه‌ها، سند خود را از اداره ثبت اسناد و املاک مازندران دریافت کرده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک گلستان افزود: از همان ابتدای جدا شدن استان گلستان از مازندران، مکاتباتی برای واگذاری امور ثبتی جزیره آشوراده و مناطق سرزمینی گلستان در میانکاله انجام شده اما برخی تداخلات بین دستگاهی سبب اطاله این امر شد.

وی ادامه داد: باید حدود و ثغور مرز ثبتی بین دو استان بازنگری شده تا وظایف مرتبط با ثبت اسناد و املاک در این منطقه به گلستان واگذار شود.

رضائیان گفت: برخی اختلافات در سطوح مدیریت کلان دو استان سبب شده تا موضوع به طور ویژه در نهادهای بالادستی در دست اقدام قرار بگیرد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک گلستان افزود: هم اینک فعالیت‌های مرتبط با حدنگاری و نقشه برداری در آشوراده در زمره وظایف استان مازندران است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1240521

مهمترین اخبار ایران و جهان: