نیوز سیتی!
09 خرداد 1402 - 11:05

پرداخت وام خرید مسکن به کشاورزان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان گفت: پرداخت وام خرید مسکن به کشاورزان و پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ برای جوامع هدف از جمله اقداماتی است که در دستور کار حوزه اقتصادی قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمدرضا صادقی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان پیش از ظهر امروز در جلسه خرید تضمینی جو از کشاورزان استان سمنان اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های مهم حوزه اقتصادی استان، تأمین کالای اساسی به منظور تنظیم بازار است.

وی با بیان اینکه استان سمنان یکی از تولیدکنندگان گوشت مرغ و گوشت قرمز برای تأمین بازار استان و بازار تهران است، افزود: اقلام پروتئینی جزو اقلام اصلی سبد هر خانوار است و اهمیت استراتژیک دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان با بیان اینکه تأمین کالای اساسی استان خط قرمز حوزه اقتصادی است و جنبه حیاتی دارد، عنوان کرد: در راستای تأمین بودجه برای خریداری جو به مبلغ ۴۰ میلیارد تومان بانک‌های استان به ویژه بانک کشاورزی به قدر بضاعت همکاری کنند.

هدف‌گذاری خریداری ۲۰ هزار تن گندم

صادقی گفت: امسال هدف‌گذاری خریداری ۲۰ هزار تن گندم و ذخیره‌سازی آن، سیاست حاکمیتی دولت است که در برنامه حوزه اقتصادی قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته بانک کشاورزی، بیش از ۴۵۰ میلیارد تومان تسهیلات دامدارکارت پرداخت کرد، افزود: بیش از ۳۰ درصد از کل دام سبک کشور را استان سمنان خریداری کرده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان با بیان اینکه سمنان تنها استان کشور است که بعد از دستور وزیر کشاورزی نسبت به خرید نهاده مدت‌دار اقدام کرد، عنوان کرد: نقش بانک کشاورزی استان در حمایت دام و طیور و زارعت در استان بی‌بدیل بود که جای تشکر ویژه دارد.

وی گفت: پرداخت وام خرید مسکن به کشاورزان و پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ برای جوامع هدف از جمله اقداماتی است که در دستور کار حوزه اقتصادی قرار دارد.

صادقی تصریح کرد: با توجه به شرایط خشکسالی، توجه به وضع عشایر در اولویت قرار دارد و یکی از دغدغه‌های مهم حوزه اقتصادی در حوزه عشایری است که به‌طور جدی پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه عشایر برند استان سمنان هستند، گفت: عشایر در این استان به عنوان قطب دامپروری کشور باید به‌صورت ویژه دیده شوند و سازمان عشایری در این زمینه باید نقش بهتری ایفا کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان با بیان اینکه بانک‌ها برای تحقق شعار سال و رشد تولید تلاش کنند، اظهار کرد: بانک‌ها می‌توانند در راستای کمک به بحث تنظیم بازار و رشد تولید با استفاده از روش‌های غیرنقدی زمینه را برای حمایت بیشتر از تولیدکنندگان فراهم کنند.

پایان پیام/۷۴۰۰۷/س/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1248921

مهمترین اخبار ایران و جهان: