نیوز سیتی!
13 بهمن 1401 - 13:15

بهره‌برداری از ۳۳۹ طرح گازرسانی طی دهه فجر امسال در کرمانشاه

سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه گفت: در دهه مبارک فجر امسال از پروژه گازرسانی به یک شهر، ۱۴۹ روستا و ۱۸۹ طرح تولیدی و صنعتی بهره‌برداری خواهد شد.

ناصر حسینی، سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه در خصوص برنامه‌های دهه فجر این شرکت در دهه فجر، اظهار کرد: در این دهه مبارک، طرح گازرسانی به شهر ریجاب با اعتبار ۲۴۰ میلیارد ریال که گاز یک‌هزار و ۵۷۴خانوار این شهر را تأمین می‌کند، افتتاح خواهد شد.

وی افزود: یکی از رسالت‌های انقلاب اسلامی رفع محرومیت و ایجاد عدالت در دسترسی تمام آحاد مردم به امکانات و انواع انرژی‌های مورد نیاز آن‌هاست که در همین راستا  شرکت گاز استان کرمانشاه با تمام توان در حال گازرسانی به تمامی روستاها و مناطق صعب‌العبور و مرزی است تا مردم این مناطق از مواهب انرژی پاک گاز طبیعی بهره مند شوند.

سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه گفت: در این راستا طرح گازرسانی به  ۱۴۹ روستا با اعتبار۲۶۷۰میلیارد ریال در دهه مبارک فجر به مرحله بهره‌برداری  می‌رسد که این موضوع تعداد روستاهای گازدار استان را به ۲ هزار و۲۱ روستا افزایش می‌دهد. 

وی با اشاره به رسالت شرکت گاز در خصوص کمک به تولید و صنعت کشور،  ادامه داد: ۱۸۹ طرح تولیدی وصنعتی مختلف نیز در دهه فجر از نعمت گاز برخوردار می‌شوند که برای گازرسانی به آن‌ها ۱۳۰میلیارد ریال هزینه شده است.

وی اضافه کرد: با گازدار شدن این تعداد واحد صنعتی، از مصرف روزانه سوخت مایع در این واحدها که معادل ۳۴هزار و ۱۶۰ متر مکعب گاز است، جلوگیری می‌شود که این امر هم از نظر کاهش هزینه‌های تولید و هم از لحاظ مسائل زیست محیطی بسیار حائز اهمیت است.

حسینی در پایان، خاطرنشان کرد: با احتساب طرح‌هایی که در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد ضریب نفوذ گازرسانی در بخش شهری استان کرمانشاه به ۹۹.۹ درصد و در بخش روستایی به ۹۰ درصد و در مجموع دو بخش شهری و روستایی به ۹۷.۶ درصدخواهد رسید؛ همچنین تعداد واحدهای صنعتی برخوردار از گاز به ۳هزار و ۱۰۰ واحد افزایش می‌یابد.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1014865

مهمترین اخبار ایران و جهان: