نیوز سیتی!
20 دی 1401 - 19:30

۳۰ درصد از بودجه فدراسیون تری‌اتلون به توسعه و استعدادیابی اختصاص یافت

رئیس فدارسیون تری‌اتلون گفت: ۳۵ درصد از بودجه فدراسیون ورزش تری‌اتلون در سال ۱۴۰۲ به آموزش و استعدادیابی این ورزش در استان‌ها اختصاص خواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، نشست مجمع عمومی و سالیانه هیئت ورزشی تری‌اتلون (سه‌گانه) عصر امروز با حضور مهدی گودرزی، رئیس فدراسیون تری‌اتلون، عباس علائی‌مقدم، مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین، میثم رضایی، رئیس هیئت ورزشی تری‌اتلون استان و سایر اعضای مجمع و ورزشکاران برجسته این رشته در سالن جلسات اداره‌کل ورزش و جوانان برگزار شد.

رئیس فدراسیون تری‌اتلون در این مجمع عمومی از تدوین کلیات بودجه‌بندی و برنامه‌های عملیاتی این فدراسیون در سال 1402 خبر داد و اظهار داشت: مطابق این برنامه 20 درصد از کل بودجه فدراسیون به تعمیم و توسعه ورزش تری‌اتلون در استان‌ها اختصاص خواهد یافت که فعال‌سازی هیئت‌های شهرستانی، جذب ورزشکار، تربیت مربی و داور و تأمین فضای فعالیت هیئت استانی هم در این چارچوب انجام خواهد شد.

مهدی گودرزی اضافه کرد: همچنین 15 درصد از بودجه فدراسیون هم صرف آموزش تری‌اتلون در استان‌ها خواهد شد که در این بخش برگزاری کلاس‌های آموزش کودکان، برگزاری دوره‌های مربیگری، برپایی دوره‌های داوری و برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های آموزش تخصصی و عمومی هم باید در دستور کار هیئت‌های استانی قرار گیرد.

وی همچنین از اختصاص 15 درصد بودجه فدراسیون به استعدادیابی ورزش تری‌اتلون در استان‌ها خبر داد و گفت: در این حوزه هم توقع ما از هیئت‌های استانی این است که نسبت به برگزاری آزمون استعدادیابی، مسابقات مستعدین، اردوهای استعدادیابی و ایجاد پایگاه متمرکز استعدادیابی اقدام ویژه داشته باشند.

رئیس فدراسیون تری‌اتلون در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه 10 درصد بودجه فدراسیون را به برگزاری رویدادهای ورزش تری‌اتلون اختصاص دادیم، گفت: این بخش هم شامل برگزاری مسابقات قهرمانی و رویدادهای همگانی ورزش تری‌اتلون است که باید در دستور کار هیئت‌های استانی قرار داشته باشد.

گودرزی افزود: همچنین 10 درصد بودجه فدراسیون و هیئت‌های استانی به برپایی اردوهای آماده‌سازی و اعزام تیم‌ها برای مسابقات اختصاص می‌یابد که شامل اعزام تیم‌های منتخب استان به رویدادهای منطقه‌ای و کشوری، اعزام ملی‌پوشان، مربیان و داورها به اردوها و رویدادهای ملی و برگزاری اردوی آماده‌سازی تیم‌های استانی برای حضور در رویدادهای ملی است.

وی با ذکر اینکه 12 درصد بودجه فدراسیون صرف انجام تکالیف قانونی مانند برگزاری مجامع عمومی خواهد شد، ادامه داد: در راستای تأمین استقلال مالی هیئت‌‌های استانی موظف هستند که حداقل 18 درصد از منابع مالی مورد نیاز خود را از طریق درآمدزایی و حامیان به دست آورند.

برنامه‌های هیئت تری‌اتلون استان قزوین در سال 1402

رئیس هیئت استانی تری‌اتلون استان قزوین هم در این مجمع عمومی با یادآوری اینکه رشته ورزشی تری‌اتلون از 3 ورزش شنا، دوچرخه‌سواری و دوومیدانی تشکیل می‌شود، گفت: بر این اساس محور برنامه‌های آتی هیئت تری‌اتلون در سال 1402 را تدوین کردیم که شامل 8 بخش مختلف است.

میثم رضایی برگزاری دوره استعدادیابی در بخش شنا، دوچرخه‌سواری و دوومیدانی و همکاری‌های با هیئت‌های ورزشی ذی‌ربط را نخستین محور برنامه‌های این هیئت در سال آینده برشمرد و اضافه کرد: همچنین برپایی دوره‌های دانش‌افزایی با همکاری اداره تربیت‌بدنی استان و فدراسیون تری‌اتلون کشور هم در صدر برنامه‌های ما قرار دارد.

وی با اشاره به برگزاری جلسات دوره‌ای و ماهانه با اعضای هیئت و ورزشکاران ادامه داد: برپایی دوره‌های مربیگری و داوری با همکاری و مساعدت فدراسیون و اداره‌کل ورزش در رشته تری‌‌اتلون و ترویج این رشته المپیکی در بین دوستداران و فارغ‌التحصیلان رشته تربیت‌ بدنی و ورزشکاران پیشکسوت هم جزو مهمترین برنامه‌های آتی ما به حساب می‌آید.

رئیس هیئت استانی ترای‌اتلون استان قزوین هم در ادامه سخنانش گفت: همه تلاش و اهتمام خود را در جهت بازاریابی و آوردن حامیان مالی به سمت این رشته المپیکی به‌کار خواهیم گرفت و بنا داریم در سال آینده مسابقات استانی را در بخش‌های آگواران، دواتلون و معلولان سازماندهی و برگزار کنیم.

رضایی ادامه داد: همچنین در جهت کسب میزبانی مسابقات قهرمانی کشور تلاش خواهیم کرد و برگزاری مسابقات ملی تری‌اتلون و دواتلون را در برنامه کاری سال آینده هیئت خواهیم داشت.

وی از انعقاد و ثبت تفاهم‌نامه همکاری بین اداره‌کل آموزش و پرورش و هیئت تری‌اتلون استان قزوین برای ترویج این رشته ورزشی بین دانش‌آموزان خبر داد و افزود: همچنین برای پیشبرد استعدادپروری در این رشته ورزشی همکاری‌های بین هیئت تری‌اتلون استان و سایر هیئات استانی را بیشتر خواهیم کرد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 968565

مهمترین اخبار ایران و جهان: