نیوز سیتی!
20 دی 1401 - 06:31

بولسونارو در بیمارستانی در آمریکا بستری شد

رئیس جمهور سابق برزیل که چند روز پیش خاک کشورش را به مقصد فلوریدای آمریکا ترک کرد، طبق گزارش یک رسانه برزیلی به دلیل درد در ناحیه شکم در بیمارستانی در آمریکا بستری شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ژایر بولسونارو» رئیس جمهور سابق برزیل که در آستانه برگزاری مراسم تحلیف «لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا» به آمریکا رفت، طبق گزارش یک پایگاه خبری برزیلی به دلیل مشکلات روده در بیمارستانی در فلوریدای آمریکا بستری شده است.

بولسونارو مشهور به ترامپ برزیل در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور در ماه اکتبر با اختلاف کمی به لولا داسیلوا باخت. بولسونارو بعد از این باخت با تاخیری چند روزه و بدون اذعان به شکست در انتخابات اعلام کرد که اجازه انتقال قدرت را می‌دهد اما در آستانه برگزاری مراسم تحلیف لولا داسیلوا که یکشنبه هفته قبل برگزار شد، در اقدامی جنجالی و سنت‌شکنانه خاک برزیل را ترک کرده و به ایالت فلوریدای آمریکا رفت.

یک پایگاه خبری برزیلی گزارش کرد، این رئیس جمهور سابق برزیل به دلیل ناراحتی در روده هایش در بیمارستانی در اورلاندوی فلوریدا بستری شده و قرار است معاینات پزشکی بیشتری روی او انجام شود.

بولسوناروی راست افراطی در جریان کارزار انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۸ برزیل هدف حمله با چاقو قرار گرفت و از آن زمان تا کنون چندین بار تحت عمل جراحی معده قرار گرفته و دست کم شش بار در بیمارستان بستری است.

بستری شدن رئیس جمهور سابق برزیل در بیمارستان در حالی گزارش می‌شود که روز یکشنبه هزاران تن از حامیان او که به پیروزی لولا داسیلوا در انتخابات اکتبر معترض بودند، به ساختمان‌های چند نهاد در برازیلیا از جمله اقامتگاه ریاست جمهوری، کنگره و دادگاه عالی حمله کردند.

نیروهای امنیتی برزیل اواخر یکشنبه موفق شدند کنترل این ساختمانها را به دست بگیرند و رئیس جمهور برزیل با صدور یک حکم فدرال به نیروهای مسلح دستور به مهار حامیان بولسونارو داد.

حدود 1200 تن از معترضان حامی بولسونارو در ارتباط با ناآرامی‌های رخ داده در برازیلیا دستگیر شدند و کمپهای این حامیان در دست کم شش ایالت برزیل جمع‌آوری شدند.

لولا داسیلوا روز یکشنبه گفت، این سیاستمدار راست افراطی در چند سخنرانی خود حامیانش را به دست زدن به چنین اقداماتی تشویق کرده است.

بولسونارو اما در توئیتی گفت: «اتهاماتی بدون سند ومدرک از سوی رئیس فعلی قوه مجریه برزیل به من نسبت داده شده‌اند.»

بولسونارو نوشت: «تظاهرات صلح آمیز در چارچوب قانون بخشی از دموکراسی هستند. اما غارتگری و حملات به ساختمان‌های دولتی که رخ داد، همچون حملات مشابه چپها در سالهای 2013 و 2017 مغایر با قانون هستند.»

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 966721

مهمترین اخبار ایران و جهان: