نیوز سیتی!
14 بهمن 1401 - 15:35

موفقیت شرکت‌های دانش بنیان در بی‌اثر کردن تحریم‌های اقتصادی

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با اشاره به شرایط تحریمی در کشور گفت: شرکت‌های دانش‌ بنیان در کل ایران از جمله شرکت‌های مستقر در پارک دانشگاه تهران توانستند ظرفیت‌های خوبی را در سال‌های تحریم در کشور ایجاد کنند تا تحریم‌ها را بی‌اثر کنند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، دکتر علی اسدی؛ رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در دیدار با سفیر نیکاراگوئه در تهران اظهار کرد: پارک علم و فناوری دانشگاه تهران دارای این ظرفیت است که فعالیت‌های خود را در طیف وسیعی از حوزه‌های علمی و تخصصی با دانشگاه‌ها و دولت نیکاراگوئه توسعه دهد و در این راستا تفاهم‌نامه‌ای نیز با پارک علم و فناوری دانشگاه ملی نیکاراگوئه منعقد کند.

اسدی، سابقه همبستگی و همراهی دو ملت طی سالیان و مناسبات بین دو کشور ایران و نیکاراگوئه را سرمایه و فرصت بزرگی برای صاحبان شرکت‌ها و کسب‌وکارهای دانش‌ بنیان دو کشور به منظور حضور در بازارهای یکدیگر ارزیابی کرد و افزود: معتقدیم توسعه روابط ایران و نیکاراگوئه در حوزه علم و فناوری، می‌تواند به تعمیق هر چه بیشتر روابط دو کشور کمک کند.

وی با بیان اینکه پارک علم و فناوری دانشگاه تهران تنها پارک علم و فناوری در ایران است که از شرکت‌های نوآور کوچک تا شرکت‌های بسیار بزرگ و توسعه‌یافته در آن استقرار دارند، افزود: پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در اکثر زمینه‌های تخصصی فنی مانند فناوری اطلاعات، کشاورزی، پزشکی و علوم انسانی دارای شرکت دانش بنیان فعال است.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با اشاره به شرایط تحریم اقتصادی در کشور بیان کرد: شرکت‌های دانش‌ بنیان در کل ایران از جمله شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران توانستند ظرفیت‌های خوبی را در سال‌های تحریم در کشور ایجاد کنند تا تحریم‌ها را بی‌اثر کنند.

اسدی ضمن دعوت از رئیس پارک علم و فناوری کشور نیکاراگوئه برای بازدید از پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، برای به میدان آوردن ظرفیت شرکت‌های دانش‌ بنیان مستقر در پارک جهت برطرف‌سازی نیازهای کشور نیکاراگوئه در حوزه‌های نفت، پتروشیمی و کشاورزی اعلام آمادگی کرد.

«ایساک لنین برآوو» سفیر کشور نیکاراگوئه در تهران نیز ضمن اشاره به حضور شش وزیر خانم از این کشور به همراه رئیس دانشگاه ملی و ریاست شبکه دانشگاه‌های این کشور در کنگره زنان تاثیرگذار که به تازگی در ایران برگزار شد، این کنگره را موفق ارزیابی کرد و تبلیغات ضد زن بودن ایران را از دسیسه‌های آمریکا دانست.

وی بر تقویت روابط بین دو کشور تأکید کرد و گفت: روابط ایران و کشورهای آمریکای لاتین بخصوص کشور نیکاراگوئه در دوره ریاست جمهوری آقای دکتر رئیسی مستحکم‌تر شده است. اکنون در زمان مهم و حساسی برای روابط دو کشور قرار داریم.

سفیر کشور نیکاراگوئه در تهران با ابراز علاقمندی برای ایجاد کمیته مشترک علم و فناوری دو کشور، بر نقاط مشترک ایران و نیکاراگوئه مانند مبارزه با استعمارستیزی و استکبارستیزی تأکید کرد و پیشبرد علم و فناوری طی همکاری مشترک را ضروری دانست.

آقای برآوو، مسئولیت پیگیری امضای سند همکاری پارک دو کشور را پذیرفت و ضمن ضروری دانستن بازدید هیئت منتخب پارک علم و فناوری دانشگاه تهران از پارک نیکاراگوئه، خواستار حضور شرکت‌ها و نمایندگانی از دو طرف در پارک‌های علم و فناوری دو کشور شد که مورد موافقت رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران نیز قرار گرفت.

سفیر نیکاراگوئه در ایران در ادامه از چند شرکت دانش‌ بنیان مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران بازدید کرد و به تمجید از شکوفایی تکنولوژی ایران با وجود شرایط تحریم پرداخت. در این بازدید، دکتر علی اسدی رئیس پارک، دکتر ایرج اله‌دادی و مهندس محمدعلی گودرزی معاونان پارک، دکتر رضا محمدکاظمی؛ مدیر مرکز ترویج و توسعه کسب‌وکار پارک و دکتر بهاره حیدری؛ مشاور بین‌الملل پارک علم و فناوری دانشگاه تهران به تشریح فرصت‌هایی که پارک در اختیار شرکت‌های دانش‌ بنیان مستقر قرار می‌دهد، پرداختند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1016965

مهمترین اخبار ایران و جهان: