نیوز سیتی!
24 دی 1401 - 11:14

هشدار سازمان ملل درباره سرمای شدید در افغانستان؛ دما به منفی ۳۵ درجه کاهش می‌یابد

سازمان ملل هشدار داد دما در برخی مناطق افغانستان به منفی ۳۵ درجه کاهش خواهد یافت.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، نمایندگی سازمان ملل برای هماهنگی امور بشردوستانه (اوچا) اعلام کرد این هفته دما در برخی مناطق افغانستان تا منفی 35 درجه کاهش می‌یابد.

اوچا افزود سازمان ملل و شرکایش از طریق کمک‌های زمستانی از جمله توزیع وسایل گرمایشی و توزیع پول نقد برای تهیه سوخت و لباس گرم ادامه دارد، اما این کمک‌ها به شدت تحت تأثیر ممنوعیت‌ها برای امدادگران زن قرار گرفته است.

به گزارش این نهاد، افغانستان از لحاظ وضعیت بحران بشری در لبه پرتگاه قرار دارد و 28.3 میلیون نفر، یعنی حدود دو سوم جمعیت این کشور، در سال 2023 به کمک‌های بشردوستانه نیاز خواهند داشت.

اوچا با اظهار اینکه جلوگیری از یک قحطی بزرگ در افغانستان نیازمند تأمین بودجه فوری است، ادامه داد: شدت گرسنگی و سوءتغذیه در افغانستان بی‌سابقه است، به طوری که 6 میلیون نفر به‌طور خطرناکی به قحطی نزدیک شده‌اند که یکی از بالاترین ارقام جهان به صورت مطلق است.

سازمان‌های کمک‌رسان با کمک‌های مستمر و قابل توجه می‌توانند از افزایش نیاز میلیون‌ها نفر جلوگیری کند. جهان نباید منتظر اعلام قحطی باشد تا اینکه وارد عمل شود.

سازمان ملل با اشاره به محدودیت‌های دولت موقت طالبان افزود: این محدویت‌های شدید توانایی زنان و دختران را برای مشارکت در زندگی اجتماعی، اقتصادی و سیاسی به شدت محدود می‌کند و دسترسی آنها را به کمک و خدمات ضروری محدود می‌کند. این امر نیازها، آسیب پذیری‌ها و خطرات حفاظتی میان زنان و دختران را افزایش می‌دهد.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 975721

مهمترین اخبار ایران و جهان: