نیوز سیتی!
14 فروردین 1402 - 14:58

تردد خودروها در محور تهران_مشهد ۴درصد افزایش داشت

سمنان- جانشین رئیس پلیس راهور کشور بابیان اینکه تردد در محور مواصلاتی تهران_مشهد طی نوروز چهار درصد رشد داشته است، گفت: به همین میزان به نسبت سنوات قبل تصادفات رانندگی کاهش نداشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار سید تیمور حسینی ظهر دوشنبه در حاشیه بازدید از محورهای مواصلاتی استان سمنان در گفتگو با خبرنگاران ضمن بیان اینکه از تاریخ ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۱ لغایت سیزدهم فروردین بالغ بر ۱۰ میلیون تردد در محور تهران_ مشهد به ثبت رسیده است، ابراز داشت: این میزان به نسبت مدت مشابه سال گذشته رشد چهار درصد را نشان می‌دهد.

وی افزود: اگرچه آمار و علت اصلی سوانح رانندگی اواخر فروردین یا اردیبهشت ماه پس از اعلام نتیجه پزشک قانونی اعلام می‌شود اما به نظر می‌رسد به نسبت سنوات گذشته با رشد تصادفات فوتی و جرحی مواجه باشیم.

جانشین رئیس پلیس راهور کشور بابیان اینکه علاوه بر ایمن نبودن خودروها و خواب آلودگی رانندگان عنصر راه دیگر عامل تأثیر گذار در تصادفات رانندگی است، ابراز داشت: برای کاهش تصادفات رانندگی می‌بایست نقاط حادثه خیز شناسایی و نسبت به رفع و اصلاح آن اقدام شود تا کمتر حوادث رانندگی را در آنها شاهد باشیم.

حسینی ضمن بیان اینکه یکی از نقاط حادثه خیز استان سمنان گردنه آهوان است، تصریح کرد: مشکل اصلی این پیچ شیب و عرض کم آن است که تصادفات و واژگونی خودروها را در آن رقم می‌زند.

وی افزود: برای حل این مشکل ترتیبی در نظر گرفته شد تا سازمان راهداری با تخصیص اعتبارات لازم مشکلات هندسی این پیچ گردنه آهوان را در مسیر رفت و برگشت سمنان_دامغان حل کند و این حوادث ناگوار فوتی و جرحی برای هموطنان ما اتفاق نیفتد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1125090

مهمترین اخبار ایران و جهان: