نیوز سیتی!
16 فروردین 1402 - 22:13

جابه‌جایی ۸۱ هزار مسافر توسط ناوگان حمل‌ونقل عمومی خراسان‌شمالی

مدیرکل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: ۸۱ هزار و ۴۱۷ مسافر در ایام اجرای طرح نوروزی ۱۴۰۲ توسط ناوگان حمل و نقل عمومی استان جابه‌جا شدند.

به گزارش خبرگزارش فارس از بجنورد، محمد مشتری، مدیرکل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی در گفت‌وگو با رسانه‌ها اظهار کرد: ۸۱ هزار و ۴۱۷ مسافر در ایام اجرای طرح نوروزی ۱۴۰۲ توسط ناوگان حمل و نقل عمومی خراسان شمالی جا به جا شدند که از این تعداد مسافر توسط ۱۱ هزار و ۲۳۸ دستگاه انواع ناوگان عمومی جا به جا شده اند.

وی گفت: در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، از نظر میزان مسافران ۸ درصد افزایش و از نظر تعداد سفر، ۷.۲ درصد کاهش یافته است.

مدیرکل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی افزود: ۳۹ درصد از سفرها در این مدت با ۳۱ هزار و ۷۴۵ مسافر، برون استانی و ۶۱ درصد سفرها با ۴۹ هزار و ۶۷۲ مسافر، درون استانی انجام شد.

مشتری تصریح کرد: طی این مدت ۳۶.۵ درصد از مسافران (۲۹ هزار و ۱۱۴ نفر) با اتوبوس و ۶۳.۵ درصد از مسافران (۵۱ هزار و ۶۲ نفر) با مینی بوس و سواری کرایه عمومی از مبادی مختلف استان جا به جا شدند.   

این مسئول، بیشترین مقاصد سفرهای برون استانی را خراسان رضوی و تهران ذکر کرد و ادامه داد: طی این مدت ۱۶ شکایت از سوی مسافران به ثبت رسید که عمده ترین آن ها در خصوص کمبود امکانات رفاهی در پایانه های مسافری، رعایت نکردن ضوابط و برخورد مناسب، رعایت نکردن ایمنی و سلامت خودرو، تخلفات بلیت و کرایه و تخلفات شرکت های مسافری است.

پایان پیام/آ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1130402

مهمترین اخبار ایران و جهان: