نیوز سیتی!
07 فروردین 1402 - 14:47

مهمترین هدف قوه قضائیه در سال جدید اعلام شد

معاون اول دستگاه قضا تأکید کرد: مهمترین هدف قوه قضائیه در برنامه‌های سال جاری، اتقان آراء، رضایتمندی مردم، تحقق عدالت و احقاق حق و صرف‌نظر از آمارهای موجود خواهد بود.

به گزارش گروه قضائی خبرگزاری فارس به نقل از قوه قضائیه، حجت‎‌الاسلام محمد مصدق معاون اول قوه قضائیه امروز دوشنبه  (7 فروردین) در نخستین جلسه مشترک شورای عالی قوه قضاییه با شورای قضایی استان‌ها در سال 1402 که بصورت ویدئو کنفرانسی به مدت چهار ساعت برگزار شد، به تشریح و تبیین برخی از اهداف اولویت‌دار دستگاه قضایی در سال جاری و روش‌های نیل به این اهداف پرداخت و به محقق شدن نوآوری و ابتکاری جدید در طراحی برنامه‌های عدلیه در سال ۱۴۰۲ اشاره کرد.

وی در همین راستا به «هدف‌محوری» برنامه‌های دستگاه قضایی در سال ۱۴۰۲ و جایگزینی این شیوه به جای رویکرد «مأموریت‌محوری» اشاره کرد و گفت: برنامه‌های دستگاه قضایی در سال ۱۴۰۲ برای اولین بار به گونه‌ای طراحی، تدوین و ابلاغ شده که به جای آنکه رویکردی مأموریت‌محور داشته باشد «هدف محور» است.

معاون اول دستگاه قضا با بیان اینکه قوه قضائیه در سال جاری باید از آمارمحوری به سمت اتقان آراء حرکت کند، تصریح کرد: آمار یکی از مهمترین شاخص‌ها در دستگاه قضاست اما همه شاخص‌ها را در بر نمی‌گیرد.

معاون اول دستگاه قضا تأکید کرد: مهمترین هدف قوه قضائیه در برنامه‌های سال جاری، اتقان آراء، رضایتمندی مردم، تحقق عدالت و احقاق حق، صرف‌نظر از آمارهای موجود خواهد بود.

 پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1112502

مهمترین اخبار ایران و جهان: