نیوز سیتی!
16 اردیبهشت 1402 - 13:38

آموزش و پرورش نقش خود را در تحقق شعار مهار تورم و رشد تولید ایفا کند/ضرورت توجه به زیرساخت‌های آموزشی در مناطق روستایی

امام جمعه سنندج با بیان اینکه ابزار علم باید در خدمت تحقق شعار سال قرار گیرد، گفت: آموزش و پرورش باید نقش خود را در تحقق این شعار و فرهنگ‌سازی این مهم در بین جامعه فرهنگیان و دانش آموزان به نحو احسن ایفا کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ماموستا فایق رستمی پیش از ظهر امروز در شورای آموزش و پرورش استان کردستان اظهار کرد: هر چه انسان به سمت علم و دانش حرکت می‌کند بازهم نیاز به آموختن در وجودش بیشتر می‌شود.

وی با بیان اینکه علم و علم‌آموزی نقش مهی در تفکر انسان دارد، گفت: یک ماموستا باید در کنار علم، درایت و آینده‌نگری را مورد توجه قرار دهد.

به کفته وی، معلم در کنار معلمی باید یک مبلغ باشد و در این راستا نیاز به آموختن دارد چرا که توسعه و عمران و پیشرفت‌ها در گرو علم است و تولید محتواهای علمی در حوزه‌های مختلف ضروری است.

امام جمعه سنندج اضافه کرد: وجود علما و دانشمندان در دنیا و آخرت ارزشمند است تا جایکه خداوند تبارک و تعالی در قرآن کریم و بزرگان دین بر آن تاکید نموده‌اند.

وی افزود: فرهنگ از ارزشمندترین مولفه‌ها در جامعه است نقش معلمان و فرهنگیان در فرهنگ‌سازی جامعه تعیین کننده و بی‌بدیل است.

ماموستا رستمی با تاکید براینکه فرهنگ در حوزه‌ها و بخش‌های مختلف زندگی بشریت تاثیرگذار است، عنوان کرد: رسیدگی به مناطق کم برخوردار در اختصاص امکانات و تجهیزات آموزشی باید در اولویت مسئولان قرار گیرد.

وی افزود: استفاده از معلمان توانمند در مدارس نواحی کم برخوردار به ویژه در روستاها نیاز ضروری بوده و باید مورد توجه مدیریت آموزش و پرورش قرار گیرد.

امام جمعه سنندج اضافه کرد: استفاده از ظرفیت‌های استان به ویژه سرمایه نیروی انسانی که در کردستان وزنه سنگینی دارد امری ضروری و به توسعه بخش‌های مختلف کمک خواهد کرد.

وی با بیان اینکه ابزار علم باید در خدمت تحقق شعار سال قرار گیرد، گفت: امسال که به عنوان مهار تورم و رشد تولید نام‌گذاری شده است، آموزش و پرورش باید نقش خود را در تحقق این شعار و فرهنگ‌سازی این مهم در بین جامعه فرهنگیان و دانش آموزان به نحو احسن ایفا کند.

وی اضافه کرد: ظرفیت‌های زیادی در کردستان وجود دارد که اگر به نحو احسن مورد توجه قرار گیرد استان ما به یکی از توسعه یافته‌ترین استان‌ها در کل کشور تبدیل خواهد شد.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس
شناسه خبر: 1191946

مهمترین اخبار ایران و جهان: