نیوز سیتی!
04 فروردین 1402 - 15:14

رشد تولید مقدمه کاهش تورم است/ ضرورت دوری از تجمل

آرادان- امام جمعه آرادان ضمن بیان اینکه رشد تولید، مقدمه کاهش تورم است، گفت: رونق تولید به کاهش نقدینگی و سرازیر شدن سرمایه‌ها به سمت تولید، منجر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام جلیل شریفی نیا در خطبه‌های نخستین نماز جمعه آرادان در سال ۱۴۰۲ به میزبانی مسجد صاحب‌الزمان (عج) با اشاره به پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب اسلامی، بیان کرد: سخنان معظم‌له باید به عنوان نقشه راه یک سال در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه همه مردم به خصوص مسئولان در قوای مختلف و دستگاه‌های مختلف می‌بایست متن سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی را به عنوان یک نقشه راه مد نظر قرار داده و همه برنامه‌ریزی ها را مبتنی بر آن استوار کنند، افزود: اجرای این نقشه راه می‌تواند برکات زیادی را برای ما در سال پیش رو داشته باشد.

امام جمعه آرادان همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز فرمودند ما در کشورمان گرفتاری و مشکلات در بخش‌های مختلف فرهنگی، سیاسی و … داریم اما مهمترین موضوع امروز مان مسائل اقتصادی است، ابراز کرد: ۱۰ سال است که معظم‌له شعار سال را مرتبط با مسائل اقتصادی بیان می‌فرمایند و امسال نیز مهار تورم و رونق تولید را مورد تاکید قرار دادند.

شریفی نیا با بیان اینکه اگر بخواهیم تورم را کاهش دهیم باید به تولیدمان رشد ببخشیم تا نقدینگی ما کاهش و به سمت تولید سرازیر شود، گفت: یکی از رسالت‌ها فعالان حوزه اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی، بیان کردن مسائل نهفته در سخنرانی ایشان است. به خصوص مسئولان باید این سخنرانی را بسیار مد نظر قرار دهند.

وی افزود: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز تاکید کردند مسئولان ما عیوبی دارند و برخی کم کاری‌هایی در برخی دولت‌ها صورت گرفته و اقتصاد ما متضرر شده است اما ما مردم هم عیوبی داریم که از جمله آن اسراف و تجمل گرایی را می‌توان نام برد.

امام جمعه آرادان با بیان اینکه نباید در بحث ازدواج آنچنان سختگیری شود که جوان ما نتواند ازدواج کند، گفت: این همه تجمل گرایی و چشم و هم چشمی‌ها و اسراف‌ها در هیچ دین و آئینی ذکر نشده است و لذا این موضوعی است که برای بار چندم توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی، تذکر داده شد.

شریفی نیا با بیان اینکه همه تقصیرها را نباید به گردن نظام گذاشت، تاکید کرد: امروز همه ملت‌های دنیا گرفتار هستند و همه دولت‌ها در جهان درگیر مشکلات هستند اما ما مردم نیز گاهی عیوبی داریم که باید آن را برطرف کرده و قناعت پیشه کنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1107890

مهمترین اخبار ایران و جهان: