نیوز سیتی!
06 فروردین 1402 - 09:26

حساب ویژه کشتی جهان روی ورزش اول ایران/ کاوه: مسئولان امروز حمایت کنند نه چندماه مانده به المپیک

مدیر تیم های ملی کشتی آزاد گفت: در چند سال اخیر کشتی کشورمان پیشرفت کرده است و در جهان حساب ویژه‌ای روی کشتی ایران بازی کرده‌اند.

محسن کاوه در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص عملکرد کشتی در سال 1401 اظهار داشت: در مجموع کشتی در سال ۱۴۰۱ موفق بود. هم در رشته فرنگی و هم در رشته آزاد، هر چند ما نقصان‌هایی هم در کشتی نوجوانان داشتیم که به خوبی آسیب شناسی نکردیم اما در تیم جوانان و امیدها شرایط خوبی داشته و نتایج بسیار خوبی را کسب کردیم. همین نتایج خوب باعث شد تا یک سری از جوانان خود را در کشتی بشناسانند و اعلام حضور کنند. سال ۱۴۰۱ خوب بود اما ما باید برای آینده بهتر از سال ۱۴۰۱ باشیم. سال ۱۴۰۲ بهتر از سال گذشته باید باشد، چرا که سال انتخابی المپیک است و در واقع سال به سال که به المپیک نزدیک می شویم باید شرایط تیم‌های ملی و کشتی گیران بهتر از سال‌های قبل باشد.

*کشتی ایران همیشه در حال پیشرفت است و در جهان حساب ویژه‌ای روی آن باز کرده‌اند

مدیر تیم‌های ملی کشتی آزاد در خصوص اعزام های ملی پوشان جوان کشتی آزاد کشورمان به تورنمنت‌های ارمنستان و روسیه عنوان کرد: کشتی‌گیران جوان کشورمان با توجه به دو سال گذشته تجربه بسیار کمی به لحاظ حضور در رقابت های بین المللی داشتند. در تورنمنت ارمنستان و روسیه که شرکت کردیم، باعث شد تا جوانان از نظر روحی و از نظر تجربه شرایط بهتری را نسبت به گذشته داشته باشند. همچنین مسابقات باعث شد تا کادرفنی و من شناخت بهتری نسبت به کشتی گیران پیدا کنیم. ما هر چقدر بتوانیم در رده نوجوانان و جوانان اعزام های هدفمند داشته باشیم در واقع صرفاً فقط برای حضور در مسابقات اعزام نشوند می‌توانند با کسب تجربه در مسابقات بین المللی در تیم بزرگسالان راحت تر و با اعتماد به نفس بالاتر کشتی بگیرند. این وظیفه ما است و تمام تلاشمان را می‌کنیم اما اینکه چقدر موفق باشیم، تلاش ما مشخص می کند.

وی افزود: اعزام جوانان به ارمنستان و روسیه باعث شد تا آنهایی که موفق به پیروزی شدند به یک خودباوری خوبی برسند که می‌توانند بهترین خود در جهان باشند. کشتی ایران در حال پیشرفت است و در جهان حساب ویژه‌ای روی کشتی ایران بازی کرده‌اند. زمانی که من با تیم ملی جوانان به روسیه رفته بودم بزرگانی که در این رقابت‌ها حضور داشتند تماما از کشتی گیران کشورمان صحبت می کردند. همه کشتی‌گیران به‌نوعی سفیران ایران در این رشته ورزشی هستند. وقتی از کشتی گیران تعریف می کنند در واقع از کشتی ایران صحبت می‌کنند. فکر می‌کنم که این موضوع برای کشتی کشورمان قابل توجه است.

* جام جهانی مسیری برای پیشرفت کشتی‌گیران است

کاوه در خصوص اتفاقات جام جهانی آمریکا و حاشیه بعد از آن با توجه به دوم شدن تیم ملی ایران در این مسابقات عنوان کرد: بعد از مسابقات جام جهانی که با علیرضا دبیر صحبت می‌کردم اتفاق نظر داشتیم که جام جهانی نباید تورنمنت هدف باشد. بلکه این مسابقات می‌تواند مسیری برای پیشرفت کشتی‌گیران باشد. در این رقابت‌ها به یک سری از جوانان میدان داده شد و به یک سری از نخبگان کشتی کشورمان استراحت. جام جهانی آمریکا برای کشتی آزاد کشورمان آورده‌های زیادی داشت. در واقع جام جهانی نباید تورنمنتی مهم برای کشتی‌گیران قلمداد شود، همانطور که دیدید در این رقابت‌ها کشتی‌گیرانی هم بودند که مورد آزمایش قرار گرفتند تا در آینده بتوانند عملکرد بهتری را از خود به نمایش بگذارند.

* حاشیه های جام جهانی آمریکا در شأن یک ایرانی‌ نبود

مدیر تیم‌های ملی کشتی آزاد کشورمان همچنین با اشاره به حواشی ضد ایرانی در مسابقات جام جهانی آمریکا تصریح کرد: ورزشکار کارش ورزش کردن است اما کسانی هستند می‌آیند، زمانی که باید تشویق کنند حاشیه هایی را رقم می‌زنند که به نظرم در شأن یک ایرانی نیست. چرا که کشتی‌گیری که در مسابقات حاضر می‌شود نماد یک کشور است و همه باید از او حمایت کنند. امیدوارم در آینده مردمان کشورمان یکدل شوند و انتظار جامعه کشتی هم یکدل بودن مردم ایران و حمایت از ورزشکاران ایران است.

* مسئولان امروز از ورزش کشور و کشتی حمایت کنند نه چندماه مانده به المپیک

وی در پاسخ به این سوال که سال 1402 را برای کشتی کشورمان چگونه ارزیابی می‌کنید گفت: من به ورزش مخصوصاً کشتی در سال ۱۴۰۲ خوشبین هستم. 1402 سالی است که کسب سهمیه های المپیک پاریس شروع خواهد شد. همین موضوع باید مد نظر مسئولان ورزش کشور و وزارت ورزش باشد تا به رشته های ورزشی که افتحار آفرینی می‌کنند مِن جمله کشتی حمایت‌های خوبی را داشته باشند. پشتیبانی کردن از تیم‌ها چه در بحث امکانات و چه در بحث مالی بسیار مهم است. ما قبل از اینکه به المپیک برسیم باید حمایت‌های خودمان را انجام دهیم نتیجه بهتری می‌گیریم تا اینکه یک ماه مانده به المپیک بخواهیم هزینه کنیم، در این صورت کاری نمی‌شود انجام داد. فدراسیون کشتی برای رسیدن به المپیک برنامه‌ریزی‌های خود را دارد اما وزارت ورزش هم باید در کنار فدراسیون کشتی باشد تا بتوانند با همکاری یکدیگر بحث پشتیبانی از تیم های ملی را بیشتر داشته باشند.

کاوه افزود: اگر پشتیبانی و بحث مالی امروز تامین شود خیال‌مان برای المپیک پاریس راحت خواهد بود. هزینه کردن تنها به فاصله چند ماه مانده به المپیک هزینه بیهوده است اما اگر با برنامه ریزی خوب و قبل از المپیک صورت بگیرد بدون دغدغه به المپیک می‌رسیم.امیدوارم کشتی توانسته باشد مردم کشورمان را شاد کند، مردم ایران همیشه باید شاد باشند و امیدوارم این کار را کشتی بخوبی انجام داده باشد.

* تلاش همه مربیان ایران در نوروز و اردوهای تیم ملی تنها برای بالا رفتن پرچم ایران است

مدیرتیم‌های ملی کشتی آزاد درخصوص نوروز و حضور در اردوهای تیم ملی برای حضور در رقابت‌های بین المللی گفت: چندین سال است که عادت کرده‌ایم اگر هم در کنار خانواده نبودیم به دلیل مسئولیتی بود که آن را پذیرفته بودیم نه تنها من بلکه تمام همکارانم در تیم‌های ملی این شرایط را داشتند و تمام تلاش و زحمات مربیان در تیم‌های ملی فقط بر پایه یک هدف است، که آن هم بالا رفتن پرچم کشورمان در میادین بین المللی است. سال ۱۴۰۲ را به تمام مردم کشورم تبریک عرض می‌کنم و امیدوارم سال بسیار خوب و سرشار از سلامتی را داشته باشند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1110402

مهمترین اخبار ایران و جهان: