نیوز سیتی!
21 آذر 1401 - 15:54

آنچلوتی؛ اصلی‌ترین گزینه جانشینی تیته در تیم ملی برزیل

سرمربی فعلی رئال مادرید اصلی‌ترین گزینه برای حضور روی نیمکت تیم ملی فوتبال برزیل است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حذف تیم ملی فوتبال برزیل در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی 2022 قطر، کنفدراسیون فوتبال برزیل را به فکر انتخاب مربی‌ جدیدی انداخته است. بر اساس گزارش سایت برزیلی «UOL Esporte»؛ برنامه این کنفدراسیون این است که چرخه جدیدی را با یک مربی سطح بالای خارجی با تمرکز بر روی جام جهانی 2026 آغاز کند. حتی پیش از آغاز جام جهانی قطر، کنفدراسیون فوتبال برزیل دو مربی نامدار و تاثیرگذار را برای جانشینی تیته در نظر داشت که یکی از آنها پپ گواردیولا سرمربی اسپانیایی منچسترسیتی بود و دیگری کارلو آنچلوتی سرمربی ایتالیایی رئال مادرید که گزینه دوم بیشتر مدنظر سران این کنفدراسیون است.

طبق این گزارش؛ گواردیولا که پیش از این رؤیای مربیگری در رده ملی را در سر داشت، علاقه چندانی به پذیرش چالش مربیگری تیم ملی برزیل نشان نداده و با توجه به اینکه در ماه نوامبر قرارداد خود را با باشگاه منچسترسیتی تا ژوئن 2025 تمدید کرد، کنفدراسیون فوتبال برزیل روی نام او برای هدایت سلسائو خط کشیده است. کنفدراسیون فوتبال برزیل در ماه اکتبر مذاکراتی با آنچلوتی داشته است و این مربی ایتالیایی به سران این کنفدارسیون اطلاع داده که تنها در صورت خالی بودن پست مرببگری تیم ملی برزیل، انجام مذاکرات را می‌پذیرد و قصد دارد فصل را با رئال مادرید به پایان برساند و تنها در پایان فصل جاری و در ماه ژوئن 2023 حاضر به پذیرش هدایت تیم ملی برزیل است.

آنچلوتی 63 ساله تا پایان ژوئن 2024 با باشگاه رئال قرارداد دارد، برای همین کنفدراسیون فوتبال برزیل در صورت توافق اولیه با این مربی ایتالیایی، باید درباره جدایی او از این باشگاه اسپانیایی وارد مذاکره شود و مهمتر از آن باید یک مربی موقت برای هدایت تیم ملی فوتبال برزیل برای بازی‌های بعدی را پیدا کند.

کارلتو که یکی از پرافتخارترین مربیان حال حاضر جهان است و به هر کشوری که برای مربیگری رفته از جمله ایتالیا (میلان)، انگلیس (چلسی)، فرانسه (پاری‌سن‌ژرمن)، آلمان (بایرن مونیخ) و اسپانیا (رئال مادرید) موفق به کسب جام شده و چهار قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را در کارنامه‌اش دارد، در حال حاضر در رئال مادرید بازیکنان برزیلی همچون وینیسیوس جونیور، رودریگو و اِدر میلیتائو زیرنظر او کار می‌کنند.

ادنالدو رودریگز رئیس کنفدراسیون فوتبال برزیل اخیراً اعلام کرده بود که استخدام یک مربی خارجی به جای تیته را رد نکرد، مربی‌ای که از سال 2016 تا 2022 هدایت سلسائو را برعهده داشت و پس از حذف برزیل از جام جهانی قطر از سمت خود استعفا کرد.

با این حال گفته می‌شود که کنفدراسیون فوتبال برزیل گزینه‌ای همچون فرناندو دینیز را نیز زیرنظر دارد که رابطه خوبی هم با بازیکنانی همچون دنی آلوز، تیاگو سیلوا، برونو گیمارش، آنتونی و به خصوص نیمار دارد.

مربیان پرتغالی نیز می‌توانند مدنظر این کنفدراسیون برای جانشینی تیته باشند چون آنها نیز مشکل زبانی برای ارتباط با بازیکنان برزیل ندارند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 906446

مهمترین اخبار ایران و جهان: