نیوز سیتی!
28 آذر 1401 - 17:26

ادعای اروپایی‌ها؛ گل‌ سوم آرژانتین و پنالتی دوم فرانسه نادرست بود

به قضاوت داور لهستانی دیدار فینال مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر هم ایراداتی وارد است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، با قهرمانی شب گذشته (یکشنبه) آرژانتین، پرونده بیست‌ودومین دوره جام جهانی هم در قطر بسته شد اما در مورد دیدار فینال این رقابت‌‌ها همچنان بحث‌هایی مطرح است. در یکی از موارد گفته می‌شود گل سوم آرژانتین که در دقیقه 108 توسط لیونل مسی به ثمر رسید، می‌توانست از سوی شیمون مارسینیاک داور لهستانی مردود اعلام شود.

بر اساس گزارش نشریه اسپانیایی «آاِس»، طبق قوانین رسمی فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا)، مارسینیاک احتمالاً به کمک تیم کمک‌داور ویدئویی (VAR) به دلیل حضور بازیکنان نیمکت‌نشین آرژانتین داخل زمین پیش از لحظه به ثمر رسیدن گل سوم این تیم، باید به جای اعلام گل، یک ضربه ایستگاهی به سود فرانسه اعلام می‌کرد.

قانون 3 بند 9 قوانین فوتبال می‌گوید: «اگر پس از به ثمر رساندن گل، داور متوجه شود که قبل از شروع مجدد بازی یا در زمان به ثمر رسیدن گل، یک نفر اضافی در زمین بازی حضور داشته است، باید گل را رد کند. این فرد اضافی می‌تواند بازیکن تعویضی، بازیکن اخراج شده یا مسؤل تیمی که گل را به ثمر رسانده است، باشد. در این شرایط بازی با یک ضربه آزاد مستقیم از سر گرفته می‌شود».

روزنامه فرانسوی«اکیپ» هم در این رابطه نوشت؛ «دقیقه 108 بازی، لائوتارو مارتینس از فاصله نزدیک ضربه محکمی می‌زند که هوگو یوریس توپ را در دفع می‌کند که توپ جلوی پای لیونل مسی قرار می‌گیرد و او دروازه فرانسه را بازی می‌کند و نتیجه 3 بر 2 به سود آلبی‌سلسته می‌شود و تلاش دیرهنگام ژول کونده برای دفع ضربه برنده هفت توپ طلا هم نتیجه نمی‌دهد. اگر قوانین را به شدت اعمال کنیم، به خاطر حضور بازیکنان نیمکت‌نشین آرژانتین در زمین پیش از به ثمر رسیدن گل، این گل نامعتبر است».

جام جهانی 2022 قطر , جام جهانی قطر , تیم ملی فوتبال آرژانتین , تیم ملی فوتبال فرانسه , لیونل مسی , کیلیان امباپه , جام جهانی 2022 قطر , جام جهانی قطر , تیم ملی فوتبال آرژانتین , تیم ملی فوتبال فرانسه , لیونل مسی , کیلیان امباپه ,

در سوی دیگر فیلمی منتشرشده که نشان می‌دهد در صحنه‌ای که شوت امباپه به دست بازیکن آرژانتین می‌خورد و مارسینیاک پنالتی دوم فرانسه را در دقیقه 118 به سود فرانسه اعلام می‌کند که منجر به گل سوم فرانسه و کشیده شدن بازی به ضربات پنالتی می‌شود، مارکوس تورام پس از بلند شدن روی هوا، با دست به توپ ضربه می‌زند و توپ را به امباپه می‌رساند که منجر به پنالتی می‌شود. این صحنه با VAR هم بازبینی نشد.

جام جهانی 2022 قطر , جام جهانی قطر , تیم ملی فوتبال آرژانتین , تیم ملی فوتبال فرانسه , لیونل مسی , کیلیان امباپه ,

نشریه «آاِس» اما در پایان گزارش خود آورده است که اجماع عمومی بر این است که تیم داوری در بازی فینال کارش را بسیار خوب انجام داد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 920346

مهمترین اخبار ایران و جهان: