نیوز سیتی!
03 دی 1401 - 12:35

ناظمی: هدف «زاویه» پرداختن به مسائل جامعه از منظر علوم انسانی است

تهیه کننده برنامه «زاویه» گفت: در گام نخست و با توجه به همزمانی با جام جهانی فوتبال قرار شد تا برنامه زاویه با موضوع این رخداد روی آنتن برود، اما تلاش تیم سازنده این است که به مرور به مسائل عمومی جامعه از منظر علوم انسانی پرداخته شود.

به گزاش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، همزمان با برگزاری رقابت‌های جام‌جهانی فوتبال 2022 قطر، فصل جدید برنامه «زاویه» نیز با بررسی اجتماعی - فرهنگی جام جهانی از منظر علوم انسانی، با تهیه کنندگی و اجرای سید مهدی ناظمی از شبکه چهار سیما روی آنتن رفت.

*مجری سلبریتی جای خود را به مجری متخصص می‌دهد

سید مهدی ناظمی تهیه کننده و مجری برنامه «زاویه» در گفتگو با خبرنگار فارس، در رابطه با نقطه شروع این برنامه در کوران رقابت‌های جام جهانی فوتبال گفت: سیاست شبکه چهار بر این اساس است که همانگونه که اداره برنامه‌های مختلف به متخصصین سپرده می‌شود، حتی المقدور اجرای برنامه‌ها نیز در شبکه چهار توسط متخصصین حوزه‌‌های مختلف صورت گیرد. سیاست کلی صداوسیما هم در حالت کلی این بود که رفته رفته اجرای برنامه‌ها از مجری سلبریتی به سمت و سوی اجرا توسط مجری متخصص برود.

*نگاهی به موضوعات اجتماعی و مسائل روزمره از زوایه علوم انسانی

تهیه کننده «زاویه» در خصوص محتوا و حضور متخصصین علوم انسانی در این برنامه ادامه داد: از ابتدای پخش زاویه تلاش بر این بود تا علاوه بر کسب رضایت متخصصین از محتوای برنامه و پرداختن به مسائل تخصصی علوم انسانی، به موضوعات اجتماعی و مسائل روزمره عموم مردم جامعه هم از زوایه علوم انسانی توجه شود، بر خلاف فصل گذشته برنامه که عمدتا به مسائل کلاسیک حوزه علوم انسانی می‌پرداخت. 

او افزود: در گام نخست و با توجه به همزمانی با جام جهانی فوتبال قرار شد تا برنامه زاویه با موضوع این رخداد روی آنتن برود، اما هدف تیم سازنده این است که به مرور به مسائل عمومی جامعه از منظر علوم انسانی پرداخته شود. 

 ناظمی در خصوص شیوه تداوم پخش زاویه از شبکه چهار در فصول جدید نیز گفت: تلاشمان این است که مطابق نحوه متداول اجرای مجله‌های تلویزیونی مجری دوم به برنامه اضافه شود و در نهایت با صلاحدید مدیریت شبکه این مسائل محقق خواهد شد. در فصل گذشته نیز در بخش معرفی کتاب و میز فوتبال - فرهنگ، همکاری با مجری دوم را در طول برنامه به همراه داشتیم و در صورت امکان در فصل پیش رو نیز از این چینش در زاویه استفاده خواهد شد.

پایان پیام/ 

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 930102

مهمترین اخبار ایران و جهان: