نیوز سیتی!
08 خرداد 1402 - 09:45

قیمت خرید تضمینی گندم باید تجدید نظر شود/ ورود دلالان برای خرید گندم کشاورزان گلستان

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: قیمت خرید تضمینی گندم باید تجدید نظر شود در غیر اینصورت کشاورزان انگیزه‌ای برای تولید گندم و حتی تحویل گندم به دولت ندارند.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، رمضانعلی سنگدوینی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در خصوص افزایش قیمت خرید تضمینی گندم اظهار کرد: امسال شرایط کشاورزی به ویژه گندم شرایط خاصی بود و با توجه به کم آبی حاکم بر استان کشاورزان به شدت ضرر کرده‌اند.

وی ادامه داد: این روزها دلالان نیز وارد عرصه شدند تا گندم با با قیمت بالاتر از قیمت اعلامی توسط دولت خریداری کنند که این یک زنگ خطر است.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دولت در حال حاضر در حال برنامه‌ریزی برای خرید تضمینی با قیمت ۱۵ هزار تومان است.

سنگدوینی گفت: دولت باید به این نتیجه برسد که قیمت ۱۵ هزار تومان برای کشاورزان به صرفه نیست و این قیمت باید تغییر کند و با توجه به اینکه گندم گلستان یکی از گندم‌های بسیار با کیفیت است، پیشنهاد ما بر این بود که قیمت گندم گلستان را با توجه به کیفیت بالای آن به صورت ویژه ببینند.

وی اضافه کرد: پیشنهاد من به همکارانمان در کمیسیون کشاورزی و دولت این است، قبل از اینکه کشت زمستانه شورع شود قیمتش را اعلام کنید تا کشاورز تشویق شود که گندم کشت کند.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر این قیمت تغییر کند، کشاورزان در تحویل گندم به دولت سخت‌گیر خواهند شد.

سنگدوینی گفت: مهمترین نیاز کشور گندم است و اگر این موضوع آسیب ببیند به طور قطع با قیمت بالاتر باید گندم از کشورهای دیگر وارد کنیم.

وی اضافه کرد: انتظار ما این است مجموعه استانداری در استان پیگیری جدی برای افزایش قیمت خرید تضمینی گندم داشته باشند و ما انتظار داشتیم زودتر از این روزها مکاتبه با مجمع نمایندگان استان و پیگیری برای این موضوع انجام شود.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: چرا متولیان امر در دولت پیگیری نمی‌کنند و زودتر دست به کار نمی‌شوند تا امروز با مشکلات قیمت روبر نشویم.

سنگدوینی گفت: متاسفانه برخی مسوولان دچار خود تحریمی شدند و با کم کاری‌هایی که انجام می‌دهند و با عدم آینده نگری و اقدامات کارشناسی گره‌ای در کار می‌اندازند که هیچکس نمی‌تواند گره را باز کند.

وی اضافه کرد: مسوول باید دلسوز باشد و تلاش کند تا مشکلات به حداقل برسد.

انتهای پیام/۸۳۰۰۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1246290

مهمترین اخبار ایران و جهان: