نیوز سیتی!
10 خرداد 1402 - 18:28

همایش| رئیس شورای اسلامی شهر شیراز: در تعامل با نسل جدید به زبان مشترک و تمرین زیست تعاملی نیاز داریم

رییس شورای اسلامی شهر شیراز با پرداختن به دو نگاه تقابلی و تعاملی در دنیای سیاست گفت: موضوعی به نام رشد و زیست تعاملی و تقابلی در محیط اجتماعی وجود دارد که ذات انقلاب بر زیست تعاملی بنا و رشد یافت.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مهدی طاهری در همایش استانی خبرگزاری فارس با اشاره به سخن امام خمینی (ره) که فرمود«ای آقای شاه من تو را نصیحت می‌کنم» گفت: این یعنی همان زیست تعاملی‌ که البته از ۱۵ خرداد تا ۲۲ بهمن به نگاه تقابلی تبدیل شد و انقلاب هم که پیروز شد بلافاصله احزاب سیاسی مقابل هم صف‌آرایی کردند و نماینده‌های احزاب سیاسی در خیابان جمع می‌شدند و بحث‌های تند سیاسی آغاز شد.

رییس شورای اسلامی شهر شیراز افزود: تشکیل حزب جمهوری اسلامی هم ادامه همین تقابل بود، چون برای حفظ انقلاب راهی جز این نداشتیم.

طاهری گفت: بعد از تشکیل دولت موقت و سپس حضور بنی صدر هم، چون نگاه‌ها منطبق با انقلاب نبود، نیروهای انقلابی مجبور به حفظ نگاه تقابلی با این دولتها شدند.

وی افزود: پس از آن جنگ رخ داد که کلا و کاملا تقابل بود و دو میلیون ایرانی در جنگ شرکت کردند که ثابت کرد که این انقلابیون بودند که از انقلاب و جمهوری اسلامی دفاع کردند.

به گفته رییس شورای اسلامی شهر شیراز، جنگ هم که تمام شد دولتی تشکیل شد که نه به گفته من که به بیان صاحب‌نظران و کارشناسان نگاه توسعه محور داشت و با نگاه اصیل انقلابی فاصله داشت. دولت اصلاحات هم از ابتدا با نگاه تقابلی در داخل شروع کرد و ما در نگاه تقابلی ماندگار شدیم.

طاهری با بیان اینکه در دولت احمدی‌نژاد جز چهار سال اول، که نیاز به توضیح و بررسی دارد، از دو دور دوم ما وارد نگاه تقابلی شدیم تا رسیدیم به دولت کذایی روحانی که کلا مجبور به تقابل و دفاع از انقلاب بودیم.

رییس شورای اسلامی شیراز تصریح کرد: دولت سیزدهم شروع شد اما ما چون تمرین نداریم که زیست تعاملی داشته باشیم و تجربه زیست تعاملی هم نداریم، روابطمان هم در این دو سال گذشته در تقابل طی شد و پیش‌بینی می کنم در دو سال آینده نیز ما در تقابل خودخواسته قرار خواهیم داشت.

طاهری گفت: من سیاسی نیستم اما معتقدم اصلاح‌طلبان تعمدا میدان انتخابات را رها کردند تا این زیست تقابلی باقی بماند.

وی افزود: نگاه تقابلی از درون، نظام را می‌خورد و اگر نظام به سمت محور ولایت که یک محور کاملاً تعاملی است نرود و ما وارد زیست تعاملی نشویم و مسائل اختلافی را کنار نگذاریم و به اشتراکات توجه نکنیم، هم از درون نظام دچار مشکل می‌شویم، هم رابطه نظام با مردم دچار مشکل می‌شود.

رییس شورای اسلامی شهر شیراز با تاکید بر اینکه رابطه نیاز به زبان مشترک دارد تا بتوانیم زیست تعاملی داشته باشیم تصریح کرد: اگر من اکنون به نسل امروز بگویم در جنگ رفیقم در کنارِ من دل و روده اش از هم پاشید، می گوید پاشید که پاشید! چون زبان مشترک ایجاد نشده است. اگر بگوییم این انقلاب برای من است، برای تو نیست، او انقلاب خودش را تعریف می‌کند.

پایان پیام/ ف

منبع: فارس
شناسه خبر: 1253390

مهمترین اخبار ایران و جهان: