نیوز سیتی!
11 خرداد 1402 - 13:13

خرید 50 درصد محصولات کشاورزی گلستان توسط بخش خصوصی

استاندار گلستان گفت: خوشبختانه در فاز اول خرید ، تاکنون قریب به ۵۰ درصد محصولات کشاورزی توسط بخش خصوصی خریداری شده و از این پس تمرکز بر خرید محصولات تولید شده توسط سیلوهای تعاون روستایی و مراکز دولتی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، علی محمد زنگانه در سومین جلسه کارگروه خرید تضمینی محصولات کشاورزی استان، تصریح کرد: خوشبختانه در فاز اول خرید ، تاکنون قریب به ۵۰ درصد محصولات کشاورزی توسط بخش خصوصی خریداری شده است و از این پس تمرکز بر خرید محصولات تولید شده توسط سیلوهای تعاون روستایی و مراکز دولتی است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های دولتی در حمایت از کشاورزان یادآور شد: ۴۰ مرکز تعاون روستایی و ۶ مرکز ملکی دولتی از ۱۱ خرداد خریداری محصولات کشاورزی را تسهیل می‌کنند.

استاندار گلستان گفت:کشاورزانی که کشت قراردادی انجام داده‌اند موظف هستند محصولات خود را به مراکز مذکور تحویل دهند.

دکتر زنگانه با بیان مشکلات کشاورزی در امسال کشاورزان را دچار مشکلاتی کرد، خاطر نشان کرد: علی رغم خشکسالی سال‌جاری تاکنون ۳۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی خریداری شده و پیش بینی می‌شود قریب به ۴۳۰ هزار تن محصول خریداری شود.

وی موضوع بذر را مسئله بسیار مهم دانست و ادامه داد: منابع مورد نیاز برای تامین بذر کشاورزان با تسهیلات ۵۵۰ میلیارد تومانی و آورده ۱۵۰ میلیارد تومانی انجام خواهد شد.

استاندار گلستان حمایت از کشاورزان را یکی از مهمترین برنامه‌ها دانست و یادآور شد: مشکلات کشاورزان طی نامه‌ای به معاون اول رییس جمهور منعکس شود تا زمینه حل این مسائل هرچه سریعتر فراهم شود.

زنگانه ابراز امیدواری کرد: در سال‌جاری با توجه به نزولات آسمانی، سال آبی بهتری را شاهد خواهیم بود تا کشاورزان بتوانند بهره مندی بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام/۸۳۰۰۴

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1254802

مهمترین اخبار ایران و جهان: