نیوز سیتی!
16 خرداد 1402 - 08:29

انقلاب اسلامی، انقلابی برای زنان

رییس سازمان تبلیغات صحنه گفت: امام خمینی زنان را مجاهد، جنگجو، حاکم بر سرنوشت خود، انسان‌ساز و مربی جامعه می‌دانستند و برای حفظ انقلاب و اسلام از آنان استمداد می‌طلبید.

امام زنان را مجاهد، جنگجو، حاکم بر سرنوشت خود، انسان ساز و مربی جامعه می دانست

حجت‌الاسلام شعیب محمدپور، رییس سازمان تبلیغات صحنه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: امام خمینی(ره) به صراحت در آزادی زن فرمودند که عده دشمن در بحث آزادی زن به دنبال اسارت و بردگی زن هستند، آزادی در معنای آنان زن از آن جهت که اسیر و برده شهوت، خودخواهی و لذت‌جویی مردان شوند.

وی ادامه داد: وقتی به سیر تاریخی جایگاه زن نگاه می‌کنیم ارزش جان یک زن بسیار ناچیز بود، اما وقتی به انقلاب اسلام و احکام اسلامی نگاه می‌کنیم، اسلام برای جایگاه زن اهمیت قائل شده که برای مردم قائل نیست، برای مثال مهریه، نفقه و دیر مسائل جزئی از مباحثی است که نشان دهنده اهمیت زن در جایگاه اسلام است که باعث پشتوانه مالی برای زنان است.

رییس سازمان تبلیغات صحنه تأکید کرد: نقشی که زنان متعهد و فداکار در پیروزی انقلاب و تداوم آن داشته‌اند، به شهادت همه آنانی که در انقلاب بوده‌اند و به گواهی امام خمینی(ره) به یک معنا از نقش مردان نیز بالاتر بوده است. امام زنان را مجاهد، جنگجو، حاکم بر سرنوشت خود، انسان‌ساز و مربی جامعه می‌دانستند و برای حفظ انقلاب و اسلام از آنان استمداد می‌طلبید.

محمدپور با اشاره به اینکه زنان در عالم از ویژگی‌های خاصی برخورداراند، افزود: صلاح و فساد یک جامعه از صلاح و فساد زنان در آن جامعه سرچشمه می‌گیرد، زن یکتا موجودی است که می‌تواند از دامن خود افرادی به جامعه تحویل دهد که از برکاتشان یک جامعه بلکه جامعه‌ها به استقامت و ارزش‌های والای انسانی کشیده شوند و می‌تواند به عکس آن باشد.

وی بیان کرد: کافی است نسل حاضر که آن روزگار سیاه را درک نکردند به کتاب‌ها، شعرها، نوشته‌ها، نمایشنامه‌ها، تصنیف‌ها، روزنامه‌ها، مجله‌ها و مراکز فحشا و قمارخانه‌ها و شرابفروشی‌ها و سینماها که همه یادگار آن عصر بودند بنگرند و یا از آنان که دیده‌اند بپرسند و نیز سؤال کنند که نسبت به زن، این قشر انسان‌پرور و آموزگار چه ظلم‌ها و خیانت‌هایی در ظاهر فریبنده‌ای به اسم زن مترقی روا داشتند.

وی در پایان، افزود: ما مفتخریم که بانوان و زنان پیر، جوان، خرد و کلان در صحنه‌های فرهنگی و اقتصادی و نظامی حاضر و همدوش مردان یا بهتر از آنان، در راه تعالی اسلام و مقاصد قرآن کریم فعالیت دارند و از محرومیت‌هایی که توطئه دشمنان و ناآشنایی دوستان از احکام اسلام و قرآن بر آن‌ها بلکه بر اسلام و مسلمانان تحمیل کردند، شجاعانه و متعهدانه خود را رهانده و از قید خرافاتی که دشمنان برای منافع خود به دست نادانان بی‌اطلاع از مصالح مسلمین به وجود آورده بودند؛ خارج کرده‌اند.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1264802

مهمترین اخبار ایران و جهان: