نیوز سیتی!
16 خرداد 1402 - 11:50

دستور صریح شهردار گچساران در خصوص دستفروشان

شهردار دوگنبدان گفت: در حال حاضر دستفروشان با شرایطی که عنوان شد تا زمانی که یک مکان مناسب برای حضور آنها پیدا شود در جای فعلی خود مستقر می شوند ولی ازیکسری مشاغلی که باعث ایجاد مزاحمت برای مردم می شود خودداری کنند.

رضا قشقایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: دستفروشی یکی از کسب و کارهای غیر رسمی است که در اقتصاد شهری وجود دارد.

 وی بیان کرد: وجود دستفروشان تنها مختص گچساران نیست و در همه جا این کسب و کار وجود داشته و افراد متعددی در آن فعالیت می کنند.

 شهردار دوگنبدان با اشاره به اینکه دستفروشی ساز و برگ ها و ضوابط خودش را دارد، تصریح کرد: دستفروشی مانند دیگر مشاغل که اخذ مجوز کرده و به صورت رسمی کار می کنند نیست.

  قشقایی عنوان کرد: در سالهای گذشته معبری از شهر را در اختیار دست فروشان گچساران قرار دادند و امروز با یکسری مشکلات در این خصوص مواجه هستیم.

 وی با اشاره به اینکه معبر فعلی محل دستفروشان فعال می باشد، گفت: شهر ذینفع های مختلفی دارد، کسبه هایی که در آن معبر یا خیابان های اطراف محل استقرار دستفروشان کار می کنند،پزشکانی که در آن خیابان خدمات ارائه می‌دهند و اینکه محل عبور و مرور مردم است.

 شهردار دوگنبدان خاطرنشان کرد: تمام این مسائل باعث شده استقرار دستفروشی ها با این شرایط فعلی در این مکان مشکلاتی را برای همه ایجاد کند.

 قشقایی بیان کرد: اگر قرار است دستفروشی را که به عنوان یک کسب و کار در شهر بپذیریم باید مشکلات آن را نیز پذیرفته و رفع کنیم .

شهردار دوگنبدان اظهار کرد: باید مشکلات مردم که در آن محل عبور و مرور می کنند و کسبه آن محل را نیز در نظر بگیریم.

وی افزود: با توجه به جلساتی که برگزار شد و مصوبات شورای اداری ساماندهی دست فروش ها در گچساران در دستور کار قرار گرفته است.

 شهردار دوگنبدان ادامه داد: شرایط اقتصادی و معیشتی مردم را نیز درک کرده و اینکه بخشی از خانوارهای شهر از این محل ارتزاق می‌کنند را نیز می‌پذیریم اما الزامات حضور این ها در شهر باید رعایت شود تا بتوانیم دستفروشان را ساماندهی منظم کرده و برخی از مشکلات برطرف شود.

 قشقایی اضافه کرد: معترضین زیادی در این خصوص وجود دارد حتی مردمی که در معابر رفت و آمد می‌کنند به خاطر حضور دستفروش‌ها رفت و آمد آن ها در برخی معابر با توجه به شکل فیزیکی دستفروشان با مشکلاتی مواجه می باشد، که این باعث اعتراض مردم شده است.

 وی افزود: خود دست فروش ها باید اول با ما همراه بوده و به مسئله ساماندهی کمک کنند در غیر این صورت مجبور و موظف هستیم که اعمال قانون را انجام دهیم تا ساماندهی دستفروشان هر چه زودتر صورت گیرد.

 شهردار دوگنبدان با اشاره به اینکه باید ساماندهی دستفروشان به گونه‌ای باشد که هم کسب و کار آنها ادامه پیدا کند و هم نیازها و مشکلات مردم برطرف شود، اظهار کرد: در برخی کلان شهرها دستفروشان کاملاً تعریف شده می باشند، در یک ساعاتی از روز حضور پیدا کرده کسب و کار خود را انجام می دهند و شهر برای آنها مهیا می‌شود و بعد از ساعتی نیز دستفروشان جمع شده و صبح که فعالیت کاری روزانه آغاز می شود هیچ اثری از فعالیت شب گذشته آنها وجود ندارد.

 قشقایی تصریح کرد: در جلسه‌ای که که با حضور دستفروشان و اعضای شورای شهر صورت گرفت تفاهمنامه اولیه برای ساماندهی دستفروشان انجام شد.

 وی گفت: با ایجاد این تفاهم‌نامه دستفروشان در همین محل فعلی( خیابان عمران )استقرار آنها مناسب تر صورت می گیرد و از وحود تخت ها و ایجاد مزاحمت ها در یکسری کسب و کارها خودداری می‌شود.

 قشقایی خاطرنشان کرد: برخی از کسب و کارها در دستفروشان وجود دارد که مزاحم مردم می باشد مانند مرغ فروشی یا فروش پرندگان که باید اینگونه مشاغل برطرف شود، زیرا از لحاظ بهداشتی و زیرساختی اصلاً نمی توانند اینگونه مشاغل در شهر حضور داشته باشند.

شهردار دوگنبدان ادامه داد: در حال حاضر دستفروشان با شرایطی که عنوان شد تا زمانی که یک مکان مناسب برای حضور آنها پیدا شود در جای فعلی خود مستقر می شوند ولی ازیکسری مشاغلی که باعث ایجاد مزاحمت برای مردم می شود خودداری کنند.

انتهای پیام/ ۸۲۰۳۳

منبع: فارس
شناسه خبر: 1265546

مهمترین اخبار ایران و جهان: