نیوز سیتی!
18 خرداد 1402 - 17:33

دهمین خانه محیط زیست صنعتی در زنجان راه‌اندازی شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان با بیان اینکه از مجموع ۴۳ خانه محیط زیست افتتاح شده در سطح استان، ۱۰ مورد در مجموعه‌های صنعتی استان به بهره‌برداری رسیده است، گفت: این موضوع نشان دهنده این است که واحدهای صنعتی تمایل زیادی به راه‌اندازی خانه محیط زیست دارند.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمدرضا یافتیان، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان امروز در حاشیه افتتاح خانه محیط زیست شرکت صنعتی نیک ریس زنجان با بیان اینکه ایجاد خانه‌های محیط زیست ایده محیط زیست کشور بوده و این اقدام به محیط زیست رنگ و بوی مردمی  می‌دهد، اظهارکرد: خانه های محیط زیست با  اهداف مشخص و با مشارکت بدنه جامعه از جمله مدارس، دانشگاه، روستا، واحدهای صنعتی و... برای حفاظت از محیط زیست شکل گرفته است. 

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان، با بیان اینکه از مجموع ۴۳ خانه محیط زیست افتتاح شده در سطح استان، ۱۰ مورد در مجموعه‌های صنعتی استان به بهره برداری رسیده است، بیان کرد:  این موضوع نشان دهنده این است که واحدهای صنعتی تمایل زیادی به انجام این کار دارند تا همپای تمام حوزه‌های محیط زیست نقش آفرین باشند و بتوانند در این مسیر مسئولیت اجتماعی خود را ایفا کنند. 

وی با بیان اینکه در کنار افتتاح خانه محیط زیست، مسئله خانه‌های فناور محیط زیستی در دستور کار حفاظت محیط زیست استان زنجان قرار گرفته است، اظهار کرد: صحبت‌های اولیه با دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی استان انجام گرفته است که بزودی افتتاح خواهد شد. 

یافتیان خاطرنشان کرد: در خانه‌های فناور محیط زیست تلاش بر این خواهد بود که پژوهش‌های نوینی که می‌توانند به طور مستقیم با حوزه محیط زیست سر و کار داشته باشد و نتایج آن به کار گرفته و جهت دهی شود، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پایان پیام/۷۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1271502

مهمترین اخبار ایران و جهان: