نیوز سیتی!
28 بهمن 1401 - 10:30

حضرت فاطمه(س) برترین جهادگر تبیین بود

آستارا- پژوهشگر تاریخ اهل بیت(ع) گفت: حضرت فاطمه (س) با عظمت ترین جهادگر تبیین و نخستین مدافع ولایت است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی سعیدیان عصر پنجشنبه در آئین اختتامیه سوگواره فاطمی «بوی بهشت» که در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی آستارا برگزار شد، اظهار کرد: بهشت به زبانی ساده جایگاه ابدی یک انسان موحد و نیکوکار پس از مرگ است که به تناسب رفتار نیکش از موهبات آنجا برخوردار می شود.

وی با بیان اینکه همه جای بهشت یکسان نبوده‬ و‬ درجات‬ مختلفی‬ دارد، افزود: عالی‌ترین جایگاهی که در بهشت قرار‬ دارد‬ متعلق به خداوند است که تنها شخصیت‌های خاصی می‌توانند به آن راه پیدا‬ کنند.

حجت الاسلام سعیدیان با اشاره به سوره هل اتی که سه اسم دارد گفت: طبق قول مفسرین شیعه و سنی نزول این سوره و آیات آن در شأن مولا امیرالمومنین، صدیقه طاهره و حسنین (ع) است و تنها به دلیل عظمت فاطمه (س) است.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه نقل قولی از پیغمبر اکرم (ص) می‌فرمودند؛ هر وقت دلم برای بهشت تنگ بشود، دخترم فاطمه را بو می‌کنم، افزود: منظور ایشان از بهشت عالی‌ترین جایگاه آن است که مربوط به خود خداوند است، همان که خداوند می‌فرماید «فَادْخُلی فی عِبادی، وَ ادْخُلی جَنَّتی» چون او اشرف عالم خلقت است و چیزی بالاتر از او نیست.

وی فاطمه (س) را تجلی بهشت ویژه ای که پاداش عمل رسول اکرم (ص) که اشرف مخلوقات عالم است دانست و گفت: حتی امام زمانی که خداوند بابتش بر بشر منت می‌گذارد و وجودش مورد تقدیس و ستایش همه اقوام و ملل عالم است می‌گوید یک الگو در زندگی من وجود دارد و آن فاطمه (ص) است.

حجت الاسلام سعیدیان به شأن نزول سوره کوثر اشاره کرد و افزود: کوثر کوچک‌ترین سوره قرآن حاوی کلماتی است که در سوره‌های دیگر وجود ندارد.

وی با بیان اینکه حضرت فاطمه (س) را باید بنیانگذار جهاد تبیین بدانیم، تصریح کرد: فاطمه (س) برترین، بالاترین و با عظمت ترین جهادگر تبیین حقیقت قرآن و عدالت و نخستین مدافع ولایت است که جانش را در این راه داد و امروز من و شما باید آن سیره را دنبال کنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1041446

مهمترین اخبار ایران و جهان: