نیوز سیتی!
30 بهمن 1401 - 14:58

روایتی از «امام رضایی‌ها» در خوی

ارومیه - همزمان با وقوع زمین لرزه در خوی جمعیت امام رضایی ها از همان دقایق اولیه با حضور در خوی تصاویر زیبایی از همدلی، جهاد و خدمت به هم‌‎نوع را خلق کردند.

خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها: بعد از وقوع زمین لرزه ۵.۹ ریشتری و مشکلات ناشی از دو زمین لرزه ۱۳ مهر و ۲۸ دی ماه در شهرستان خوی جمعیت امام رضایی‌ها همپای سایر گروه‌های جهادی، طلاب، روحانیون و گروه‌های مردمی به کمک هموطنان آسیب دیده پیوستند و با نیاز سنجی مناسب برنامه ریزی خود را جهت خدمات بهتر به زلزله زدگان فراهم کرد.

این جمعیت از بدو فعالیت در سال ۱۳۹۶ با تأسیس سازمان امداد و کمک رسانی با شعار کنارتم هموطن و رویکرد بین‌المللی که رسالتش امدادرسانی به آسیب‌دیدگان از بلایای طبیعی است، اقدام به یاری هموطنان آسیب دیده و دیگر کشورها در ۴۳ بحران داخلی و بین‌المللی از جمله سیل، زلزله، آبگرفتگی، طوفان شن، کرونا و غیره ورود کرده است.

جمعیت امام رضایی‌ها با وقوع هر بحران در مرحله اول ضمن برآورد میزان خسارات، شناسایی و ارزیابی مشکلات اقدام به برنامه‌ریزی لازم برای کمک‌رسانی هدفمند می‌کند.

بعد از وقوع زمین لرزه جمعیت امام رضایی‌ها بلافاصله در خوی حضور پیدا کردند و از امداد رسانی تا کمک رسانی به یاری مردم خوی شتافتند و امروز با گذشت سه هفته از وقوع زمین لرزه ۸ بهمن ماه نیز خدمات رسانی این جمعیت در خوی تداوم دارد.

روایتی از «امام رضایی‌ها» در خوی

راه اندازی یک کمپ ۱۴۳ خانواده‌ای در خوی توسط جمعیت امام رضایی‌ها

معاون امداد جمعیت رضایی‌ها در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص روند امدادرسانی این جمعیت در مناطق زلزله زده خوی اظهار کرد: اولویت‌های جمعیت امام رضایی‌ها در زلزله بهمن ماه شهر خوی تهیه غذای گرم، پتو و وسایل گرمایشی بود. به همین منظور جمعیت امام رضایی با راه اندازی یک کمپ بزرگ به ۱۴۲ خانواده زلزله زده خدمات ارائه کرد.

علی ناظمی با بیان اینکه از جمله خدمات در کمپ مذکور توزیع سه وعده غذایی، توزیع آب سالم، راه اندازی ۲ کانکس ماشین لباس شویی، یک کانکس اجاق گاز، یک چادر فرهنگی و پخش تلویزیون بوده است، افزود: اقلامی همچون ۲ هزار پتو، ۲۸۴ هیتر، ۱۴۲ چادر بزرگ و ۳۵۰ چادر مسافرتی میان خانواده‌های کمپ و دیگر زلزله زدگان توزیع شده است. کمک‌های غیر نقدی مردم شامل البسه، پتو، فرش و وسایل گرمایشی میان زلزله زدگان تقسیم شد.

ناظمی اضافه کرد: توزیع ۱۱۰ هزار عدد نان، ۱۰ تن میوه، ۵ هزار عدد کنسرو، ۳ تن خرما، ۱۰ تن سیب زمینی، توزیع ۵۰۰ کارتن دستمال کاغذی، ۵۰۰۰ بسته بهداشتی بانوان، ۵۰۰ کارتن پوشک بچه و ۵۰۰ کفش نو از دیگر خدمات جمعیت امام رضایی‌ها بوده است.

روایتی از «امام رضایی‌ها» در خوی

۲۴ هزار وعده غذایی بین زلزله زدگان خوی توزیع شد

معاون امداد جمعیت رضایی‌ها در خصوص توزیع غذای گرم در بین مردم زلزله زده خوی اظهار کرد: این جمعیت با راه اندازی ۱۴ آشپزخانه بزرگ و کوچک در این شهرستان اقدام به توزیع روزانه ۲۴ هزار وعده غذای گرم در بین زلزله زدگان کرده است، عنوان کرد: این وعده‌ها شامل ۲ هزار صبحانه و ۲۲ هزار پخت برای وعده ناهار و شام است.

ناظمی با بیان اینکه تاپایان هفته جاری خدمات رسانی جمعیت امام رضایی‌ها در خوی ادامه دارد، گفت: راه اندازی سه موکب پذیرایی در شهر خوی و توزیع روزانه چای، میوه و آب معدنی به زلزله زدگان و نیروهای امداد از دیگر اقدامات جمعیت امام رضایی‌ها است.

وی در ادامه با اشاره به جمع آوری کمک‌های مردمی نیز افزود: تاکنون از محل کمک‌های مردمی و مسئولیت اجتماعی جمعیت امام رضایی‌ها مبلغ ۱۱ میلیارد تومان جمع آوری شده است که ۲ میلیارد آن شامل کمک‌های غیر نقدی و مقداری از آن مربوط به نیات خاص خیرین برای رفع موضوعات ویژه است.

روایتی از «امام رضایی‌ها» در خوی

پخت روزانه ۵ هزار نان توسط جمعیت امام رضایی‌ها در خوی

داوود صالحی مدیر عامل جمعیت امام رضایی‌ها نیز در خصوص فعالیت این جمعیت در خوی گفت: تأسیس آشپزخانه مرکزی در دانشگاه آزاد اسلامی و پشتیبانی سه موکب پذیرایی و ۱۴ آشپزخانه در مناطق زلزله زده برای توزیع غذای گرم در انبار محصولات غذایی جمعیت امام رضایی که به روزانه ۲۴ هزار وعده غذای گرم برای ناهار و شام رسید بخشی از اقدامات این جمعیت در مناطق زلزله زده خوی است.

داوود صالحی اظهار کرد: تأسیس انبار مرکزی اقلام اهدایی و خریداری شده برای توزیع در میان زلزله زدگان با هدف پشتیبانی از فعالیت‌های امدادی و کمپ زلزله زدگان جمعیت امام رضایی‌ها، توزیع اقلام خوراکی، گرمایشی، بهداشتی و البسه میان مددجویان حادثه زلزله از دیگر خدمات ارائه شده است.

حضور نیروهای جمعیت امام رضایی‌ها، گروه‌های جهادی و بسیجی و طلبه و نیروهای خدوم مسلح در امدادرسانی به هموطنان زلزله زده یک بار دیگر رسوایی رسانه‌های معاند و چهره‌های ضد انقلاب و کسانی که از ادعای مردم‌دوستی جز پست مجازی و ژست‌های مصنوعی را دارند در پی داشت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1044546

مهمترین اخبار ایران و جهان: