نیوز سیتی!
30 بهمن 1401 - 08:07

نارضایتی مربی تیم ملی کشتی از عملکرد برخی از ملی پوشان/ امینی: باخت‌ها در فینال را بررسی می‌کنیم

مربی تیم ملی کشتی آزاد کشورمان گفت: برخی از ملی پوشان دور از انتظار ظاهر شدند و باید علت باخت آن ها در فینال جام باشگاه‌های جهان را بررسی کنیم.

احسان امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص مسابقات کشتی آزاد جام باشگاه‌های جهان اظهار داشت: مسابقات بسیار خوبی را شاهد بودیم همه تیم‌ها کشتی‌گیران خوبی را راهی این مسابقات کرده بودند اما در ادامه این کشتی‌گیران ایران بودند که با کشتی های خوب توانستند نتیجه را به به سود خود رقم بزنند و قهرمان شوند. در این رقابت‌ها بعضی از کشتی‌گیران در حد انتظار نبودند. بعد از مسابقات کرواسی دیگر ملی پوشان را ندیدیم و نمی‌دانیم که چه اتفاقی برای آنها افتاده است و به همین دلیل اطلاعی ندارم که شرایط تو به چه شکل بوده است. آنها در اردوهای تیم ملی هم حضور نداشتند و در اختیار تیم های خود بودند.

مربی تیم ملی کشتی آزاد در خصوص کشتی گیران ایران در فینال رقابت‌های جام باشگاه های جهان گفت: در این مسابقات احمد جوان کشتی‌های خوبی گرفت و یونس امامی هم نشان داد که رفته رفته در وزن خودش چهره مطمئنی را نشان می دهد و پختگی لازم برای مسابقات را به دست آورده است. در وزن ۷۹ کیلوگرم هم علی سوادکوهی کشتی خوبی را نگرفت و برخلاف کشتی های قبلی خود ظاهر شد و می‌توانم بگویم روز سوادکوهی نبود.

وی در خصوص باخت برخی از کشتی گیران تیم ملی در این رقابت‌ها عنوان کرد: ما باید تمام موارد را کنار هم بگذاریم و علت شکست سوادکوهی و کشتی‌گیران دیگر را بررسی کنیم. همانطور که گفتم بعد از مسابقات کرواسی ملی پوشان را در اختیار نداشتیم از شرایط آنها اطلاعات دقیقی هم نداریم. به هر حال باید بررسی کنیم و به یک جمع بندی مناسب در خصوص کشتی های فینال ملی پوشان در جام باشگاه‌های جهان برسیم.

امینی با اشاره به کشتی های حسن یزدانی و کامران قاسم پور گفت: در وزن ۸۶ و ۹۲ هم حسن یزدانی و کامران قاسم پور مثل همیشه خوب ظاهر شدند و توانستند حریفان خود را با اختلاف شکست دهند. در ادامه هم محمدحسین محمدیان را دور از انتظار دیدیم، چرا که فکر میکردیم محمدیان بهتر از گذشته ظاهر شود. در سنگین وزن هم امیرحسین زارع مانند همیشه با اقتدار ظاهر شد و توانست حریف خود را شکست دهد یا بهتر بگویم حریف روسی او حرفی برای گفتن نداشت.

مربی تیم ملی در خصوص احمد جوان در 57 کیلوگرم و آینده این کشتی گیر اظهار کرد: احمد جوان کشتی گیر خوبی است و حدود دو سالی است که در اردوهای تیم ملی او را زیر نظر داریم اما چیزی که امروز جوان با آن روبرو شده اضافه وزن او است. می توانم بگویم جدا از حریفان داخلی اضافه وزن حریف اصلی احمد جوان است، چرا که وزن او بیش از سایر کشتی گیران ۵۷ کیلوگرم است.

وی افزود: مسابقات جام باشگاهی جهان با ۲ کیلو ارفاق برگزار شد و اگر بخواهیم احمد جوان را بسنجیم باید در وزن اصلی او را محک بزنیم. جوان کشتی گیر آینده داری است، در مسابقات قهرمانی کشور بزرگسالان هم در ۶۱ کیلوگرم کشتی های بسیار خوبی را گرفت. امروز هم با توجه به تصمیم کادرفنی بانک شهر در ۵۷ کیلوگرم کشتی های بسیار خوبی را گرفت اما عیار واقعی او در وزن اصلی مشخص می‌شود.

امینی همچنین درباره کلیات مسابقات جام باشگاه‌های جهان گفت: مسابقات جام باشگاه های جهان مسابقات بسیار خوبی بود از هر لحاظ برای کشتی گیران مفید بود. هم از نظر مالی تامین شدند و هم رقابت خوبی را در این دوره از رقابت ها تجربه کردم مخصوصاً با تیم روسیه که در در سال های اخیر تنها لیگ های داخلی خود را داشتند و در هیچ کدام از مسابقات بین المللی شرکت نکرده بودند. هر چند روسیه نفرات اصلی خود را به این مسابقات نیاورده بود اما کشتی گیر ایرانی که برای این مسابقات آورده بودند همه جوان و در سطح بالا قرار داشتند.

مربی تیم ملی در پایان در خصوص تیم ملی کشتی آزاد که برای رقابت‌های پیش رو آماده می شوند گفت: در حال حاضر اردوهای تیم ملی در حال پیگیری است و کشتی‌گیران تمرینات خود را پشت سر می گذارند. چهار نفر از کشتی گیران در همین هفته راهی مس خواهم شد تا در مسابقات رنکینگ حضور پیدا کنند و بقیه کشتی گیران هم ادامه خود را ادامه خواهند داد تا در رقابت‌های قهرمانی آسیا شرکت کند. که امیدوارم مانند دوره قبل عنوان قهرمانی را به دست آوریم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1043846

مهمترین اخبار ایران و جهان: