نیوز سیتی!
09 دی 1401 - 18:14

مشاور امنیت ملی بایدن به دیدار نتانیاهو می‌رود

مقامات آگاه در دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی اعلام کردند مشاور امنیت ملی کاخ سفید برای بررسی سیاست‌های کابینه جدید رژیم صهیونیستی به‌زودی راهی سرزمین‌های اشغالی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آکسیوس، مقامات آگاه در آمریکا و رژیم صهیونیستی اعلام کردند دولت بایدن قصد دارد «جیک سالیوان»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید را به اسرائیل اعزام کند تا با «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر جدید رژیم صهیونیستی دیدار و درباره سیاست‌های کابینه جدید این رژیم با او گفت‌وگو و رایزنی کند.

«جیک سالیوان» قرار است برای دیدار با نتانیاهو اواسط ژانویه ۲۰۲۳ راهی سرزمین‌های اشغالی شود.

بنیامین نتانیاهو ،هبر حزب لیکود شامگاه پنجشنبه ششمین کابینه خود که افراطی‌ترین در نوع خود در تاریخ رژیم صهیونیستی نیز به شمار می‌رود، اعلام کرد. پایگاه خبری عبری زبان «وای نت» تاکید کرد که نتانیاهو پس از یک سال و شش ماه و ۱۶ روز دوباره به قدرت بازمی‌گردد. کابینه جدید نتانیاهو شامل ۲۸ وزیر است که ۴ وزیر نسبت به قبل بیشتر است.

برخی وزارتخانه‌ها همچون ارتش و آموزش و پرورش بجای یک وزیر، دو وزیر دارد که قرار است هر کدام برای مدتی مشخص وزیر باشد. همچنین برخی اعضای ارشد لیکود همچون دانی دنون، گیلا گملئیل، دیوید بیتان، بولی ادلشتاین و دودی امسالم نیز خارج از ترکیب کابینه هستند.

اسامی بارزترین وزرای کابینه جدید رژیم صهیونیستی به این شرح است:

- وزیر جنگ: یواو گالنت

- وزیر دارایی: بزالل اسموتریچ

- وزیر امور خارجه: ایلی کوهن

- وزیر بهداشت: اریه درعی

- وزیر دادگستری: یاریو لیوین

- وزیر امنیت داخلی: ایتمار بن غفیر

- وزیر مسکن و قدس: اسحاق گولد کنوبو

- وزیر آموزش و همکاری منطقه‌ای: یواو کیش

- وزیر اقتصاد: نیر برکات

- وزیر انرژی: یسرائیل کاتس

- وزیر امور راهبردی: رون درمر

- وزیر حمل و نقل: میری ریگو

- وزیر ادیان: مایکل مالشیالی

- وزیر النقب و الجلیل: اسحاق واسرلاو

- وزیر ارتباطات: شلومی قرعی

- وزیر گردشگری: حاییم کاتس

- وزیر فرهنگ: میکی زوهار

- وزیر حمایت از محیط زیست: عیدیت سیلمن

- وزیر کشاورزی: آوی دیختر

این در حالی است که همزمان با شروع بکارنتانیاهو، جروزالم پست روز گزارش داد که مخالفان کابینه جدید تظاهراتی را در تل آویو برگزار کردند و یکی از بزرگراه‌های اصلی شهر را مسدود کردند.

بر اساس این گزارش، صدها معترض یک بزرگراه در منطقه تجاری در شرق اورشلیم را مسدود کردند و پس از آن به سمت بزرگراه ایالون به عنوان بزرگراه کلیدی ارتباطی قدس با تل آویو حرکت کردند و در آنجا راهپیمایی خودجوش را آغاز کردند که این راهپیمایی باعث ایجاد ترافیک شد.

نتانیاهو روز پنجشنبه پس از یک دوره کوتاه دوری از قدرت و با وجود آشفتگی سیاسی و اختلافات داخلی اما سرانجام توانست از طریق ائتلاف با گروه‌های صهیونیسم افراطی و به شدت تندرو به عنوان نخست وزیر سوگند یاد کرد. تحلیلگران کابینه فعلی نتانیاهو در تل آویو را راست‌گراترین کابینه رژیم صهیونیستی می‌دانند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 944490

مهمترین اخبار ایران و جهان: