نیوز سیتی!
06 بهمن 1401 - 11:53

درگیری شدید نظامیان صهیونیست با فلسطینیان در اردوگاه جنین

رسانه‌های مختلف از یورش نظامیان اشغالگر صهیونیست به اردوگاه جنین در کرانه باختری و درگیری شدید با رزمندگان مقاومت خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، رسانه‌های فلسطینی  اعلام کردند که صبح امروز پنجشنبه درگیری شدیدی  میان  نظامیان صهیونیست با نیروهای مقاومت در اردوگاه «جنین» در شمال کرانه باختری  صورت گرفت.

پس از  یورش نظامیان صهیونیست به اردوگاه جنین و درگیری با نیروهای مقاومت، صدای تیراندازی و انفجاز از این اردوگاه شنیده شد.

در جریان یورش گسترده  نظامیان صهیونیست به اردوگاه جنین در شمال کرانه باختری، یک جوان فلسطینی بر اثر اصابت گلوله‌های رژیم صهیونیستی  مجروح شد.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که در نتیجه یورش صبح امروز رژیم صهیونیستی به جنین،5 نفر از فلسطینیان از ناحیه سینه و ران  مجروح شدند.

منابع خصوصی به عربی 21  اعلام کردند که نظامیان اشغالگر صهیونیستی صبح امروز به اردوگاه جنین یورش بردند، در حالی که رزمندگان مقاومت با با آنها مقابله کردند و این درگیری ادامه دارد.

پس از تشدید درگیری میان نظامیان اشغالگر اسرائیل و رزمندگان مقاومت، صهیونیست‌ها از ورود کادرهای درمان و امدادرسان به جنین برای کمک به مجروحان فلسطینی جلوگیری کردند و آن‌ها همچنین  کاروان‌های نظامی بیشتری را به این اردوگاه اعزام کردند.

بلندگوهای مساجد در منطقه جنین در پی این یورش و تشدید درگیری‌ها، همه را به مقابله با  نظامیان صهیونیست فرا خواند.

 از سوی دیگر نطامیان صهیونیست به مناطقی در کرانه باختری و قدس اشغالی یورش بردند و تعدادی از فلسطینیان را بازداشت کردند.

همچنین ده‌ها شهرک نشین صهیونیست امروز پنجشنبه نیز تحت حمایت نظامیان رژیم اشغالگر به مسجدالاقصی یورش برده و شروع به انجام رفتارهای تحریک‌آمیز کردند.

از زمان اشغال قدس در سال 1967، نظامیان رژیم اشغالگر صهیونیستی دروازه باب المغاربه را تحت کنترل خود درآورده و از این طریق شهرک‌نشینان و نیروهای اشغالگر به صورت روزانه به آن یورش می‌برند در حالی‌که مسلمانان اجازه ورود به مسجد الاقصی را ندارند.

صهیونیست‌های اشغالگر هر روزه به طور دسته جمعی و در دو نوبت صبح و عصر اقدام به تعرض به مسجد الاقصی می‌کنند.

هدف از این تجاوزات مستمر، زمینه سازی برای اجرای طرح شوم تقسیم زمانی و مکانی این مسجد بین مسلمانان و یهودیان است تا در نهایت آنها بتوانند کنترل کامل این مسجد را به دست گرفته و در راستای یهودی سازی و تخریب آن و ساخت معبد کذایی یهود بر روی خرابه‌های آن گام بردارند.

اخیرا «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی افراطی رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی یورش برد که با موج گسترده محکومیت در سطح فلسطین و جهان اسلام مواجه شد و کشورهای جهان خواستار پایان چنین اقدامات تحریک آمیزی از سوی صهیونیست ها شدند.

این درحالی است که دیشب یکی از جوانان مجروح به ضرب گلوله نظامیان اشغالگر رژیم صهیونیستی در شهرک سلوان واقع در قدس اشغالی به شهادت رسید. در طول 24 ساعت گذشته، 3 نفر از فلسطینیان ساکن کرانه باختری به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسیدند.

محمد علی نوجوان 17 ساله و عارف عبدالناصر لحلوح جوان 20 ساله از دیگر شهدایی هستند که روز چهارشنبه بر اثر اصابت گلوله نظامیان اسرائیلی به شهادت رسیدند.

نظامیان اشغالگر در جریان درگیری‌های چهارشنبه شب در شهرک سلوان در جنوب مسجد الاقصی، اقدام به تیراندازی به سمت فلسطینیان کردند که در نتیجه آن، دو جوان فلسطینی نیز مجروح شدند.

نیروهای ملی و اسلامی در عناتا، اردوگاه شعفاط، الطور، العیساویه، سلوان و راس العامود اعلام کردند که  پنجشنبه در عزای این شهید قهرمان فلسطینی در این مناطق اعتصاب برگزار می‌شود.

طی چند ماه اخیر یورش‌ نظامیان صهیونیست به شهرهای کرانه باختری و بازداشت و به شهادت رساندن فلسطینیان شدت گرفته است.

نهادهای فلسطینی همواره خواستار حمایت بین‌المللی از ملت مظلوم فلسطین شده و از دادگاه بین‌المللی کیفری خواسته‌اند تحقیقات درباره جنایات رژیم صهیونیستی را هرچه سریع‌تر آغاز کند.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت در گزارش روز چهارشنبه خود نوشت: کرانه باختری یک بشکه انفجاری است ارتش اسرائیل از 10 ماه پیش تلاش می کند که از این انفجار جلوگیری کند.

گفتنی است در شرایط کنونی بیش از 4700 اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی در اسارت به‌سر می‌برند که 552 نفر از آنها محکوم به حبس ابد هستند.

میلیون‌ها فلسطینی ده‌ها سال است که تحت شرایط نظامی زندگی می‌کنند و هر روز شاهد نقض حقوق اولیه خودشان هستند. جامعه بین‌المللی همچنان در قبال بازداشت اداری و دیگر اقدامات آپارتایدی رژیم صهیونیستی سکوت می‌کند و این به‌منزله چراغ سبز برای ادامه اشغال سرزمین‌های فلسطینی و نقض حقوق فلسطینیان است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 999002

مهمترین اخبار ایران و جهان: