نیوز سیتی!
13 دی 1401 - 01:16

جباری: با کی‌روش ۴ سال عقب افتادیم؛ او مهره سوخته است/ هیئت مدیره استقلال قبلاً وجود خارجی نداشت

پیشکسوت باشگاه استقلال،‌ سرمربی تیم ملی در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را مُهره‌ای سوخته دانست و گفت که فوتبال ایران با این مربی چهار سال عقب افتاده است.

علی جباری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به شرایط تیم ملی در جام جهانی 2022 قطر اظهار داشت: عملکرد تیم به کادر فنی مربوط می‌شود. برگشتن کی‌روش اتفاقی برنامه‌ریزی شده بود و بازدهی خوبی نداشت. مهره‌های نسبتاً خوبی داشتیم، اما تیم‌مان در جام جهانی پا به سن گذاشته بود.

کی‌روش مهره سوخته است؛ با او 4 سال عقب افتادیم
وی با بیان اینکه فوتبال ایران از مسائل پشت پرده ضرر کرد، گفت: ایران بدون لابی نتایج بهتری می‌گرفت. گروه آنچنان سختی نداشتیم که نتوانیم از پس کار بربیاییم و می‌توانم بگویم چهار سال عقب افتادیم. کی‌روش را از هر کشوری که بود، اخراج کردند و او یک مُهره سوخته به شمار می‌رود. ما باید او را به جام جهانی ببریم؟ فوتبال ما واقعاً ضرر کرد و نمی‌دانم کسانی که حامی کی‌روش هستند، چه سودی می‌کنند. اگر او مربی خوبی بود، از هر تیمی اخراج نمی‌شد.

وقتی این‌همه به کی‌روش پول بدهند، معلوم است که استعفا نمی‌کند!
پیشکسوت فوتبال ایران با بیان اینکه گروهِ دارای قدرت بیشتر می‌خواهد کی‌روش را حفظ کند، یادآور شد: مدیران فدراسیون از دانش جوانان بهره ببرند. مشخص است وقتی این‌همه پول بیت‌المال را به کی‌روش بدهند، او استعفا نمی‌کند. مگر بازیکنانی که از کی‌روش حمایت کرده‌اند، چه کسی هستند که مربی تعیین می‌کنند؟

دانش کی‌روش تمام شده است
جباری با بیان اینکه مربیان جوان ایرانی می‌توانند ساختار تیم ملی را تغییر دهند، خاطرنشان کرد: اگر کی‌روش دانشی هم داشته،‌ دیگر تمام شده است. ولز هم تیمی پابه‌سن‌گذاشته بود و چند بازیکن این تیم باید فوتبال را کنار بگذارند. ساختار تیم ملی باید از ریشه تغییر کند و اگر این اتفاق رخ ندهد، همین آش است و همین کاسه.

اگر جایگاه سجادی سمت وزارت ورزش بود، چنین بساطی پیش نمی‌آمد
وی در ادامه با انتقاد از شرایط باشگاه استقلال عنوان کرد: وزیر ورزش سفارشی بود. سجادی مدیری ورزشی محسوب می‌شود، اما جایگاه او سمت وزارت نبود که اگر بود، چنین بساطی در ورزش پیش نمی‌آمد. کسانی که سبب رسیدن سجادی به منصب وزارت شدند، باید پاسخگو باشند. مگر یک باشگاه چند مدیرعامل عوض می‌کند؟ مصطفی آجورلو باید پاسخ بدهد پول‌ها را کجا هزینه کرده که باشگاه این بدهی‌ به بار آورده است.

مدیریت استقلال بگوید پول مردم را کجا خرج کرده است
پیشکسوت استقلال با بیان اینکه همه مدیران عامل این باشگاه، از جمله امیرحسین فتحی و علی فتح‌الله‌زاده نیز باید پاسخگوی عملکرد خود باشند، گفت: افرادی را در مدیریت باشگاه می‌گمارند که از برند باشگاه استفاده می‌کنند. مردم پول خود را در بورس گذاشتند و بخشی از سهام باشگاه را خریدند؛ مدیریت استقلال بگوید این مبلغ را کجا خرج کرده است.

آجورلو با 25 همراه خودش در استقلال چه کرد؟
جباری با اشاره به انتشار رقم قرارداد برخی از عوامل تیم استقلال اظهار داشت:‌ چرا اعضای هیئت مدیره به این اتفاقات اعتراض نکردند؟ آجورلو 25، 26 نفر به استقلال آورد و همین کار را در تراکتور و استیل آذین انجام داده بود. او باید پاسخ بدهد که در کنار همه این افراد چه کرده است.

اعضای هیئت مدیره استقلال در زمان آجورلو جرأت صحبت کردن نداشتند
وی با گلایه از عملکرد اعضای هیئت مدیره آبی‌ها در زمان مدیرعامل سابق خاطرنشان کرد:‌ کاری به درستی اخذ این وام ندارم، اما این افراد در زمان آجورلو جرأت حرف زدن نداشتند و مدیرعامل وقت باشگاه به آنها اصلاً اهمیتی نمی‌داد. قانون این است که ابتدا اعضای هیئت مدیره منصوب شوند و آنها مدیرعامل را انتخاب کنند که این رویه در ایران برعکس است!

هیئت مدیره استقلال قبل از فتح‌الله‌زاده وجود خارجی نداشت
پیشکسوت باشگاه استقلال گفت: اعضای هیئت مدیره اعتراضی به عملکرد آجورلو نداشتند و حالا صحبت می‌کنند! وقتی حساب بانکی استقلال موجودی ندارد، چگونه به فتح‌الله‌زاده گفته بودند که این حساب 300 میلیارد تومان پول دارد؟ هیئت مدیره تا قبل از فتح‌الله‌زاده و به‌خصوص زمان آجورلو اصلاً وجود خارجی نداشت.
انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 951346

مهمترین اخبار ایران و جهان: