نیوز سیتی!
08 بهمن 1401 - 00:21

فرصت ورود به حاشیه‌ها را نداریم/مشارکت نخبگان در انتصابات شایسته

اردبیل- استاندار اردبیل گفت:‌ فرصت ورود به حاشیه‌ها را نداریم و باید از لحظه به لحظه خدمت‌رسانی و انجام مسئولیت استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، سید حامد عاملی شامگاه جمعه در جمع مطالبه‌گران انجمن اسلامی بازار و اصناف در اردبیل اظهار کرد: با گذشت ۱۵ ماه از عهده‌داری مسئولیت مدیریت استان تمام تلاشمان بر این بوده تا بخشی از عقب‌ماندگی تاریخی این استان را جبران کنیم.

وی ظرفیت وحدت و همدلی را در رفع کاستی‌ها و جبران عقب‌ماندگی‌ها یادآور شد و تصریح کرد: در استان اردبیل حاشیه‌ها زیاد است و برخی از مدیران گذشته نیز میدان را برای حاشیه‌سازان مهیا کرده و شرایط متفاوتی را در میدان‌داری عده‌ای در این بخش مهیا کردند.

استاندار اردبیل گفت: فردی در این استان با فشار و تهدید به استانداران سابق نه تنها استخدام شده بلکه به دلیل تغییرات و جابجایی مدیریتی به دنبال حاشیه‌سازی بوده و ما به هیچ وجه به چنین افرادی فرصت نخواهیم داد تا با حاشیه‌سازی به دنبال باج‌خواهی و یا برخی مطامع خود باشند.

عاملی افزود: ما وارد حاشیه‌ها نمی‌شویم چرا که وقت و فرصت این کار را نداریم و این افراد هر چه می‌خواهند داد و فریاد بزنند، چرا که به خوبی می‌دانند حاشیه‌سازی‌های آنها به جایی نخواهد رسید و ما فرصت خدمت‌گذاری را صرف امور بهتر خواهیم کرد.

بخشی از انتصابات منطبق خواسته و مطلوب ما نبوده است

استاندار اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ما در حوزه انتصابات سعی کردیم تا متناسب با شرایط استان تصمیم‌گیری کنیم اما اذعان می‌کنم که بخشی از انتصابات منطبق بر خواسته و مطلوبیت ما نبوده است.

وی اضافه کرد: باید مشارکت نخبگان را در این استان در حوزه انتصابات شایسته شاهد باشیم تا به دور از فشارها و برنامه‌ریزی‌های انتخاباتی، افراد لایق و توانمند در منصب‌های مختلف قرار گرفته و انجام وظیفه کنند.

عاملی بیان کرد: مطالبه‌گری در این زمینه بسیار مهم است و امیدواریم آقایان دخیل در این حوزه پاسخگو باشند و ما اگر درست و منطقی در این زمینه عمل نکنیم، فردا در پیشگاه خداوند و مردم باید پاسخگو باشیم.

وی ضرورت اجرای برنامه توسعه استان را تا سال ۱۴۰۳ برای رخداد یک جهش واقعی در استان یادآور شد و ادامه داد: ما ظرفیت‌های خوبی در این استان در حوزه‌های مختلف داریم و باید به این ظرفیت‌ها نظم و نظام خاصی داده و با برنامه علمی و تدبیر کارشناسی کارها را به درستی به پیش ببریم.

فرصت ورود به حاشیه‌ها را نداریم/مشارکت نخبگان در انتصابات شایسته

منطقه آزاد اردبیل مزیت ترخیص خودرو و کالای همراه مسافر ندارد

استاندار اردبیل به موضوع منطقه آزاد و مصوبه مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: ما مجری قانون هستیم و تلاش خود، جهت تصویب هر چهار نقطه را پیگیری خواهیم کرد و در غیر آنصورت کار اجرایی را از یک نقطه شروع و پیگیری لازم برای الحاق سایر نقاط خواهیم کرد.

عاملی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: بعد از کشمکش‌های مختلف ما کار را بر اساس روال قانونی آغاز کردیم ولی بیان این نکته ضروری است که منطقه آزاد اردبیل مزیت مناطق آزاد مصوب گذشته را ندارد چرا که قرار نیست ترخیص خودرو و کالای همراه مسافر انجام شود.

وی تصور غلط از منطقه آزاد را یادآور شد و تصریح کرد: عده‌ای احساس می‌کنند با اجرای منطقه آزاد، استان اردبیل به بهشت تبدیل می‌شود و حتی برای مردم این‌گونه القا شده در حالی که محدوده‌نشینان برخی از مناطق آزاد در کشور حاضر هستند به شرایط قبل بازگشته و این امتیاز را از دست بدهند.

عاملی افزود: گاه به صورت غیرعلمی، غیراصولی و با دیدگاه نامناسب کارشناسی فضای نامناسبی در باب منطقه آزاد به راه می‌افتد که ما نگرانی‌های مردمی را شاهد هستیم که این خود می‌تواند به عنوان یک مسئله اجتماعی جدی ما را نگران کند.

رئیس شورای اداری استان در مورد پروژه پتروشیمی نیز اضافه کرد: متناسب با شرایط اقلیمی و آلایندگی هوا، مجوز پتروشیمی صادر می‌شود و این غیرمنطقی و بحث غیرکارشناسی است که اعلام کنیم که پتروشیمی صنعت آلاینده است.

عاملی بیان کرد: باید مطالعات زیست محیطی توجیه‌پذیری را در این حوزه شاهد باشیم تا فرصت و فضای احداث پتروشیمی در این استان فراهم آید.

کسری ۲۸۰ هکتاری فضای سبز در اردبیل اجحاف در حق مردم است

استاندار اردبیل به احیای بازار تاریخی اردبیل بر اساس مصوبه شورای عالی معماری اشاره کرد و ادامه داد: انتظار می‌رود خرابه‌های بازار تاریخی اردبیل و محوطه پیرامونی آن بهسازی شده و بر اساس طرح تفصیلی، بازار تاریخی اردبیل به همراه رسته‌های مختلف آن مرمت شوند.

وی در مورد باغ شریعت اظهار کرد: ماده ۹ این پروژه دریافت شده و با تملک باغ شریعت و واریز مبلغ مورد نظر، انتظار می‌رود این مجموعه به پارک بزرگ تبدیل شود.

عاملی کسری ۲۸۰ هکتاری فضای سبز را در اردبیل اجحاف در حق مردم دانست و تصریح کرد: این خیانت در حق شهر و شهروندان است که فضای سبز را محدود کرده و اجازه زندگی سالم را ندهیم.

رئیس شورای اداری استان از انجام مطالعات و طراحی مناسب برای حل مشکلات ترافیکی اردبیل خبر داد و گفت: در این زمینه طرح‌های مصوب آماده شده و در کنار ورودی شهرها از چهار نقطه شهر اجرای این پروژه‌ها را شاهد خواهیم بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1001590

مهمترین اخبار ایران و جهان: